coderingen vanuit civil view naar 3DS max

  • Peter Doorduin
  • Peter Doorduin's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 13

coderingen vanuit civil view naar 3DS max werd gestart door Peter Doorduin

Posted 19 feb 2013 12:01 #2432
De coderingen van zelfgemaakte subassemblies worden niet goed herkend, bij het exporteren van de corridors naar 3DS max.

Als we een standaard assembly gebruiken komen de coderingen automatisch mee, er wordt een terrein gemaakt met allerlei id's, zodat het asfalt in de corridor ook asfalt in 3DS Max is.

De zelf gemaakte subassembly met de NLCS coderingen ziet er in civil 3D goed uit. Met het export to civil view commando kies ik de BNL instellingen (hierin staan de linkcodes die verwijzen naar de material id in 3DS Max). Vervolgens importeer ik deze corridor in max en krijg ik maar 1 defaut material. Het terrein in max is wel te filteren op link code alleen de codes van de material id's is niet mee geexporteerd.

Heeft iemand dit probleem ook en hoe kan dit worden opgelost?

Groeten Peter Doorduin
door Peter Doorduin

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • 3AM Solutions
  • 3AM Solutions's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door 3AM Solutions in topic coderingen vanuit civil view naar 3DS max

Posted 22 feb 2013 19:34 #2433
Peter, if you can post the drawing here, or a small extract from it, I'd be happy to take a quick look for you.
door 3AM Solutions

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic coderingen vanuit civil view naar 3DS max

Posted 25 feb 2013 08:12 #2434
Peter, een beter persoon kun je niet hebben. Bruce wil er graag naar kijken.
door Richard de Nier

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic coderingen vanuit civil view naar 3DS max

Posted 25 feb 2013 08:13 #2435
Bruce, thank you that you will take a look at this item.
door Richard de Nier

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Peter Doorduin
  • Peter Doorduin's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 13

Beantwoord door Peter Doorduin in topic coderingen vanuit civil view naar 3DS max

Posted 25 feb 2013 08:49 #2436
Hi Bruce,

Hereby the extract of the dwg. I will send the used PKT files to your mail adress.

Thanks for helping.

Regards Peter
door Peter Doorduin

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • 3AM Solutions
  • 3AM Solutions's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door 3AM Solutions in topic coderingen vanuit civil view naar 3DS max

Posted 26 feb 2013 12:06 #2437
The problem is the content of the "C3DVSP3D_BNL.vspcfg" file.

There is at least one line in that file which needs to be removed, otherwise the file is never going to work properly. Does that file actually ship with Civil 3D in the Dutch Country Kit? It's wrong!!

The main problem is that the following line should be right at the end of the file, and not part way through it:

* ; 26 ; 10.0 ; 10.0 ; LINK

If you move that line to the end of the file, you'll actually see the file start to work a little more as expected. Basically, any lines placed after this line in the "LINKS" section will always be ignored.

Perhaps you could make that edit in the first instance, and let me know if the results are then more like you expected.
Last Edit:27 feb 2013 10:18 door 3AM Solutions
Laatst bewerkt 27 feb 2013 10:18 door3AM Solutions.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek