Data shortcut pipe network, geeft niet de juiste s

  • Ricardo van den Broek
  • Ricardo van den Broek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Data shortcut pipe network, geeft niet de juiste s werd gestart door Ricardo van den Broek

Posted 27 feb 2013 13:55 #2442
Ik heb een data schortcut van o.a. een pipe network. In het bronbestand heb ik alle objecten gelabeled en voorzien van styles.
In het bestand waarin ik de shortcut gekoppeld heb zie ik na het creëren van de shortcut dat mijn network niet gelabeled is en dat het merendeel van de objecten een ander style hebben als in het bronbestand??
Iemand een idee hoe dat dit komt??
En nog belangrijker: hoe ik het network weer hetzelfde kan weergeven als het bronbestand?
door Ricardo van den Broek

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Data shortcut pipe network, geeft niet de juiste s

Posted 27 feb 2013 14:08 #2443
Dat klopt, bij het gebruiken van data shortcuts worden de stijlen niet meegenomen (geldt trouwens voor alle data shortcuts).

Met andere woorden : je opmaak doe je in het bestand, waarin je de data shortcut opgenomen hebt, niet in het bron bestand. De opmaak van het bronbestand doet er niet toe.

Op deze manier kun je bijvoorbeeld rioolputten weergeven op je riooltekening met labels en dergelijke, en in de situatie alleen een symbool van de putdeksel.
Last Edit:27 feb 2013 14:08 door Jordy Brouwers
Laatst bewerkt 27 feb 2013 14:08 doorJordy Brouwers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ricardo van den Broek

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Ricardo van den Broek
  • Ricardo van den Broek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Ricardo van den Broek in topic Data shortcut pipe network, geeft niet de juiste s

Posted 27 feb 2013 14:12 #2444
Ok, klinkt logisch.
Vind het alleen gek dat een pipe met HWA style nu ineens wordt weergegeven met GWA style. Op de een af andere manier wordt er dus toch een style toegekend.
door Ricardo van den Broek

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Data shortcut pipe network, geeft niet de juiste s

Posted 27 feb 2013 14:17 #2445
Ja, hij moet er een style aangeven, en de gwa style zit in de commandsettings waarschijnlijk.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Ricardo van den Broek
  • Ricardo van den Broek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Ricardo van den Broek in topic Data shortcut pipe network, geeft niet de juiste s

Posted 27 feb 2013 14:32 #2446
Ok, select similar en dan in de properties de style wijzigen voor de hele bups werkt ook niet zie ik :angry:
Nou ja dan maar old scool 1 voor 1 editen.
1e keer dat ik gebruik maak van een pipe network als data shortcut. Weer wat geleerd voor de volgende keer!

Jordy bedankt en "vr zeen os"
door Ricardo van den Broek

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Data shortcut pipe network, geeft niet de juiste s

Posted 27 feb 2013 14:36 #2447
Je kunt de kwast gebruiken (1 style instellen en dan opmaak kopieren).

Of in de prospector de alle pipes selecteren, dan op de kop van de style kolom met de rechtermuis klikken, en dan edit style kiezen. Kun je ze ook in 1 keer aanpassen.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek