Civil 3D Shape in generic subasably

  • levikooman
  • levikooman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Civil 3D Shape in generic subasably werd gestart door levikooman

Posted 03 aug 2016 09:11 #2941
Beste Lezers,

Ben Iets verder in de subassemblies gedoken en gebruik daarbij tot nu toe alleen nog maar generic subassemblies zoals link slope to surface etc. Nu zou ik in deze subassembly in civil 3D een shape definieren o.b.v. mijn puntcodes.

Alleen kom ik zover mijn kennis en internet rijkt uit op de subassembly composer.

Is er een mogelijkheid om binnen civil 3d een shape te defineren in een subassembly opgebouwt uit Genric subassemblies?
Zo niet is er een manier hoe je je in civil 3D gebouwde subassembly kan kopieren in de subassembly composer?

gr. Levi
door levikooman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Ingels
  • Peter Ingels's Profielfoto Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
  • Berichten: 30

Beantwoord door Peter Ingels in topic Civil 3D Shape in generic subasably

Posted 03 aug 2016 09:19 #2942
Beste Levi,

Als je in een subassembly gebruik maakt van generic links, kan je geen shape toevoegen daar waar je een gesloten vlak hebt. Sommige generic subassmblies hebben shapes (vb GerericPavementStructure)

Via subassembly composer (SAC) kan je inderdaad je eigen subassemblies maken die shapes bevatten. Hierin defineer je zelf een volledige subassembly. je kan geen andere subassemblies kopieren in SAC. er zijn voldoende functies beschikbaar om alle generic subassemblies in SAC na te maken.

Je hebt ook de mogelijkheid om subassemblies te maken van een (gesloten) polylijn, met shapes als je een gesloten loop hebt, maar die zijn statisch je hebt geen parameters om de breedte of hoogte e.d. aan te passen.
door Peter Ingels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • levikooman
  • levikooman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door levikooman in topic Civil 3D Shape in generic subasably

Posted 03 aug 2016 09:37 #2943
Dank voor je snelle reactie!

Voor de subassembly composer heb ik heel wat documentatie maar heb jij nog een tip waar ik zou moeten starten om me er in te verdiepen?

gr. levi
door levikooman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Engel Barendregt
  • Engel Barendregt's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Engel Barendregt in topic Civil 3D Shape in generic subasably

Posted 11 aug 2016 09:40 #2944
Hey Levi,

Terechte vraag, en op het web is er zoveel documentatie dat je door de bomen het bos niet meer ziet. AutoDESK heeft echter voor jouw vraag veel effort gestoken in de Help functie binnen de SAC. Hier worden alle functies behandeld en uitgewerkt. Dat laatste wordt ondersteund door een mooie hoeveelheid voorbeeld .pkt files. [ knowledge.autodesk.com/support/autocad-c...d-civil-3d-2016.html ]
Omdat je met de SAC eerst moet leren kruipen voordat je gaat lopen wil ik je aanbevelen om met een aantal eenvoudige functies te beginnen:
- API_Function_Examples
- Auxilary_Intersection/Link/Mark_Point/Point_Example/Surface_link
- Input Parameters
- Offset Example

Je zal zien dat er in iedere Subassembly een bepaalde opbouw zit: Eerst Points, dan Links en als laatste de Shapes. Houdt deze opbouw altijd voor ogen, want zonder Points geen links en zonder Links geen Shapes.
door Engel Barendregt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • levikooman
  • levikooman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door levikooman in topic Civil 3D Shape in generic subasably

Posted 03 mei 2017 10:31 #3044
Super de voorbeelden hebben me geholpen!
door levikooman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek