Offset assembly niet zichtbaar

  • Blueping
  • Blueping's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Offset assembly niet zichtbaar werd gestart door Blueping

Posted 25 nov 2016 00:14 #2974
Beste forumleden,
Graag wil ik een ervaring met jullie delen, dat mij mistens 2 uur frustratie heeft gekost.
Vandaag probeerde ik een offset assembly te plaatsen, hij wou maar niet zichtbaar worden. mbv prospector de offset assembly een "zoom to" doen gaf geen resultaat. Alle settings lopen zoeken die ermee te maken kunnen hebben.
Opeens kreeg ik het idee om de "hoofd assembly" "zoom to" te doen in de prosector. En poef ver uitgezoomed. Ja hoor, in het hoekje staat de offset assembly.
Wat blijkt nou? Als je een custom UCS hebt, komt de offset assembly niet tevoorschijn op de plek waar je klikt. Hij komt ironische genoeg op de plek van waar je klikt met de offset van het verschil tussen jouw custom UCS en WCS.
Ik gebruik C3D2017 met alle updates.

Ik snap er de ballen niet van. Of het een bug is of zo bedoeld is weet ik niet.
Bedankt voor het lezen!
door Blueping

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Offset assembly niet zichtbaar

Posted 25 nov 2016 16:13 #2982
Duidelijk een bug. Wanneer je in LISP programmeert en je krijgt coördinaat input moet je deze altijd omvormen van een UCS naar de WCS. Dit zeer gewoonlijke proces is Autodesk blijkbaar even vergeten uit te voeren in hun programmatuur aangaande de Offset assembly.
Meld dit even bij Autodesk, dan denk ik dat dit heel snel gerepareerd zal worden.
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek