Enthousiastelingen gezocht! Wapenen in Revit

  • Eric van Wijland
  • Eric van Wijland's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 12

Enthousiastelingen gezocht! Wapenen in Revit werd gestart door Eric van Wijland

Posted 27 jan 2017 16:39 #2997
Beste Forum leden,

binnen de CIB zijn een aantal themagroepen opgezet, waaronder het Wapenen in Revit:

Revit is nog niet het ideale pakket om mee te wapenen maar we kunnen er al heel ver mee komen en elke Revit release geeft ons weer nieuwe en betere mogelijkheden.

Om het beste uit Revit te halen wil ik dit jaar een aantal sessies organiseren waarin we de nieuwe mogelijkheden van Wapenen bekijken, bespreken en vervolgens vastleggen in de landelijke CIB template.

Wie sluit zich aan?
Last Edit:27 jan 2017 16:43 door Eric van Wijland
Laatst bewerkt 27 jan 2017 16:43 doorEric van Wijland.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Peter in topic Enthousiastelingen gezocht! Wapenen in Revit

Posted 24 jun 2017 21:00 #3064
Is deze vraag nog steeds actief
door Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric van Wijland
  • Eric van Wijland's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 12

Beantwoord door Eric van Wijland in topic Enthousiastelingen gezocht! Wapenen in Revit

Posted 12 jul 2017 14:48 #3068

Peter schreef : Is deze vraag nog steeds actief

Beste Peter,

we zijn inmiddels al gestart en wil de groep niet te groot maken. Wel speelt het idee dat zodra we een concept hebben we dit in een workshop dag presenteren en dan met feedback van meerdere gebruikers bijwerken dan wel aanvullen tot een definitieve versie.

Dank voor je interesse en we houden je zeker op de hoogte van de vorderingen!
door Eric van Wijland

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • TvHal
  • TvHal's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door TvHal in topic Enthousiastelingen gezocht! Wapenen in Revit

Posted 26 mrt 2018 09:06 #3115
Beste forum leden,

Ik weet niet of dit topic nog actueel is maar, ik zou graag in contact komen met een constructief modelleur met ervaring in het 3 dimensionaal modeleren van wapening in revit. En het destilleren van wapeningstekeningen uit het model.

Graag wil ik alle wapening ook 3 dimensionaal in mijn model modelleren echter kom ik een aantal zaken waarvan ik denk dat dit anders zou moeten kunnen als hoe ik er nu mee omga. Dit betreft zowel het modelleerwerk als het destilleren van de wapeningstekeningen.

Graag zou ik samen met twee collega’s en met u bij elkaar willen komen, om te praten over drie dimensionaal wapenen. Om onze ervaringen te delen, om zo tot nieuwe ideeën en wellicht oplossingen te komen.

Indien iemand zich geroepen voelt hoor ik graag van u.
door TvHal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lammerts
  • Lammerts's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 144

Beantwoord door Lammerts in topic Enthousiastelingen gezocht! Wapenen in Revit

Posted 27 mrt 2018 23:18 #3116
Tom,

Wel goed dat de discussie weer eens wat leven ingeblazen wordt . In het verleden zijn tal van andere werkgroepen geweest die hier in meer en minder mate iets hebben bereik op gebied van 3D wapenen. Helaas is de ontwikkeling versnipperd, er niet echt sprake van een landelijke consistente lijn, consensis. Verschillende oorzaken liggen er aan ten grondslag mi..

Drie linkjes voor je, .. 'blast from the past .. ';-)
.

www.cementonline.nl/digitale-samenwerking-wapening
www.iaarc.org/publications/fulltext/ISARC2016-Paper165.pdf
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&s...N7MTneCZk4lCH-K68OTd
Last Edit:27 mrt 2018 23:20 door Lammerts
Laatst bewerkt 27 mrt 2018 23:20 doorLammerts.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric van Wijland
  • Eric van Wijland's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 12

Beantwoord door Eric van Wijland in topic Enthousiastelingen gezocht! Wapenen in Revit

Posted 20 apr 2018 11:03 #3121

Tom van Hal schreef : Beste forum leden,

Ik weet niet of dit topic nog actueel is maar, ik zou graag in contact komen met een constructief modelleur met ervaring in het 3 dimensionaal modeleren van wapening in revit. En het destilleren van wapeningstekeningen uit het model.

Graag wil ik alle wapening ook 3 dimensionaal in mijn model modelleren echter kom ik een aantal zaken waarvan ik denk dat dit anders zou moeten kunnen als hoe ik er nu mee omga. Dit betreft zowel het modelleerwerk als het destilleren van de wapeningstekeningen.

Graag zou ik samen met twee collega’s en met u bij elkaar willen komen, om te praten over drie dimensionaal wapenen. Om onze ervaringen te delen, om zo tot nieuwe ideeën en wellicht oplossingen te komen.

Indien iemand zich geroepen voelt hoor ik graag van u.


Beste Tom,

Op 5 juni is er weer een Civil Infra Benelux gebruikersdag waarop we een breakout houden over het 3D wapenen.

Laten we die dag even contact zoeken met elkaar!
Binnenkort zal op de website de officiële aankondiging komen met het programma voor die dag, hou het dus even in de gaten!

Gr.

Eric
Last Edit:20 apr 2018 11:07 door Eric van Wijland
Laatst bewerkt 20 apr 2018 11:07 doorEric van Wijland.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek