Onderdelen pipe networks

  • Koen Stoutjesdijk
  • Koen Stoutjesdijk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Onderdelen pipe networks werd gestart door Koen Stoutjesdijk

Posted 26 jun 2014 08:28 #2597
Goedemorgen,

graag zou ik in C3D meer gebruik willen maken van pipe networks en pressure networks. Door het nederlandse Language pack heb ik de beschikking over verschillende buizen en diameters. Alleen hoe ik het nu zie kan ik alleen een leiding tekenen tussen twee structures, dus putten. Of heb ik dit verkeerd? Graag zou ik ook gebruik maken van T-stukken, bochten, 45* T-stukken etc. Zijn hier al bibliotheken voor beschikbaar?

In de pressure networks zitten wel T-stukken, bochten, afsluiters etc. Alleen dit zijn weer andere types dan dat we in Nederland gebruiken. Zijn hier ook al meer catalogi van beschikbaar?

En nog een andere vraag;
als ik van een poly lijn een pipe network wil maken doe ik dat via Create network from object, selecteer ik de juiste stijlen, en vink ik de gewenste poly lijn aan. Ik krijg dan inderdaad een buis te zien die ik wilde hebben, alleen staat er op elke vertex een structure. Ook als ik in Edit pipe style het vinkje 'clean pipe to pipe connections' uit of aan vinkt verandert er niks. Hoe krijg ik die structures uit?
Last Edit:26 jun 2014 09:10 door Koen Stoutjesdijk
Laatst bewerkt 26 jun 2014 09:10 doorKoen Stoutjesdijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Wesolek
  • Pascal Wesolek's Profielfoto Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 42

Beantwoord door Pascal Wesolek in topic Onderdelen pipe networks

Posted 27 jun 2014 20:14 #2601
Er moet altijd een structure tussen de pipes zitten. Als op een aansluiting of t-stuk geen put moet komen, kan je gebruik maken van een null structure. Dat moet je zien als een structure zonder geometrie. Deze wordt normaal gebruikt als verbinding. Helaas is er weinig content beschikbaar voor Pipe Networks en Pressure Networks
door Pascal Wesolek

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek