Exporteren naar autocad en beste werkwijze

  • Kristiaan
  • Kristiaan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Exporteren naar autocad en beste werkwijze werd gestart door Kristiaan

Posted 26 aug 2014 09:15 #2620
Goedemorgen,

We hebben een ontwerp waar een lang wegtrace (ca. 12km) welke in civil ontworpen wordt en de rotondes en kruispunten in autocad 2010.
We hebben nu een team van 2 man Civil 3d en de rest heeft (helaas) alleen autocad.

Wat is de handigste manier van een Civilontwerp te exporteren naar autocad 2010?
Als ik in C3D 2014 exporteer houd ik een "geexplodeerd ontwerp" met lines over.
Dit lijkt me nogal groffe manier en ik neem aan dat er nog wel een betere manier is waar we nog iets van (3d)polylijnen aan over houden.

Hoe houd ik het ontwerp qua grootte best handelbaar? We maken nu gebruik van data shortcuts voor alignementen en surfaces.

Het is niet mogelijk om alles in Civil3d te ontworpen, maar hoe ziet een optimaal ontwerpteam eruit?
Uiteindelijk zal er een nog een platte tekening moeten worden geleverd.

Ben benieuwd naar jullie aanpak.

Mvg

Kristiaan
Last Edit:26 aug 2014 13:33 door Kristiaan
Laatst bewerkt 26 aug 2014 13:33 doorKristiaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Cristian Otter
  • Cristian Otter's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 68

Beantwoord door Cristian Otter in topic Exporteren naar autocad en beste werkwijze

Posted 28 aug 2014 11:18 #2621
Veel tekenwerk is te genereren met Civil 3D zelf. daarvoor moet je wel zorgen dat je model goed is gecodeerd, dit vanwege de stijlen die hierdoor worden toegekend aan bijvoorbeeld dwarsprofielen, lengteprofielen en bovenaanzichten. Verder is er verschillende functionaliteit aanwezig in Civil 3D om corridor featurelines om te zetten naar 3D polylijnen. Ook kan je 3D polylijnen weer omzetten naar 2D polylijnen. Mocht je wat meer inhoudelijk willen weten dan moet je me maar even een berichtje sturen.
door Cristian Otter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lammerts
  • Lammerts's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 144

Beantwoord door Lammerts in topic Exporteren naar autocad en beste werkwijze

Posted 30 aug 2014 22:34 #2624
Wat geberurd er met de definites en qua polylines als je EXPORTTOAUTOCAD of FLATSHOT gebruikt?
Naast 2d 3d vice versa polyline routines gebruik ik een chain select routine. Die is handig om geexplodeerde plijnen in een handeling te selecteren. AutoCAD en c3d zijn toch ongeveer even duur in de aanschaf? Ik adviseer altijd iedereen meteen civil te gebruiken, ook al doe je nog weining met de aanvullende modules...
door Lammerts

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek