Assemblies en Sections komen niet overeen

  • Jasper Dijkman
  • Jasper Dijkman's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 8

Assemblies en Sections komen niet overeen werd gestart door Jasper Dijkman

Posted 22 jun 2015 07:47 #2724
Beste allemaal,

Sinds een paar weken werk ik met Civil 3D. Via forums en youtube is al veel gelukt. Alleen de volgende problemen slokken me teveel tijd op. Hopelijk zijn zijn er personen die dit probleem herkennen, en snel kunnen oplossen :).

Voor mijn tekeningen gebruik ik de template "AutoCAD Civil 3D 2016 NL_Usergroup.dwt''.
Surface modelleren is naar mijn idee helemaal goed gegaan. Alleen waar ik nu echt op stuit is dat mijn corridor niet de vorm aanneemt die ik in de assembly heb gemaakt.

Mijn Daylight is al helemaal niet zichtbaar in de corridor[strike] en natuurlijk ook niet in de section view[/strike] (Nu ondertussen wel gelukt in de section, ik heb hiervoor mijn 'target' moeten aanzetten in de corridor). In de corridor properties kan ik ook niet een surface maken van de daylight... (zie screenshots)

De Bouwweg die ik heb getekend heeft een verkanting met een helling van 2%. De corridor en sectionview geeft heel wat anders weer.

Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is? En wat ik hier aan kan doen? Dan ben ik je super dankbaar! :laugh: :laugh: :laugh:
Last Edit:22 jun 2015 09:37 door Jasper Dijkman
Laatst bewerkt 22 jun 2015 09:37 doorJasper Dijkman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Assemblies en Sections komen niet overeen

Posted 22 jun 2015 09:33 #2725
Hoi Jasper,
Is het een probleem om de dwg (of een stuk ervan met de onderdelen waarover je vraag gaat) beschikbaar te stellen. Kan nl aan zoveel liggen... Alvast 1 ding: je corridorsurface bouw je met links (zoals in je afbeelding zichtbaar) en/of met featurelines. De coderingen daarvan worden bepaald in je assemblie.
Wat betreft dwarsprofiel: misschien verkeerde subassemblie of aan verkeerde lijn getarget????
Groeten,
Marco
door Marco de Voogd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jasper Dijkman
  • Jasper Dijkman's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 8

Beantwoord door Jasper Dijkman in topic Assemblies en Sections komen niet overeen

Posted 22 jun 2015 09:38 #2726
Ja tuurlijk!

Ik vermoed dat het bestand te groot is. Na meerdere keren geprobeerd te hebben lukt het niet om te uploaden. Ik heb de surface als Data shortcut ingeladen. Misschien heb je er wat aan als ik de surface en de profile tek. apart upload,
Last Edit:23 jun 2015 06:44 door Jasper Dijkman
Laatst bewerkt 23 jun 2015 06:44 doorJasper Dijkman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Assemblies en Sections komen niet overeen

Posted 22 jun 2015 11:01 #2727
De kanten verharding waren zo te zien op de hoogte van het bestaande lengteprofiel gezet. Als je deze targets verwijderd, dan komt het er al een stuk beter uit te zien. Het surface kun je maken v.d. Toplink (zie groene lijn in sections). Wat ik me wel afvraag wat je met de daylight-link wil. Als je alleen wil aansluiten op het bestaand terreinmodel, zou ik zelf de LinkSlopeToSurface kiezen. Maar daar ben je natuurlijk vrij in.. ;) Voordeel is dat je nl zelf je coderingen ingeven, wat het maken van corridorsurfaces e.d. een hoop vereenvoudigt.


Bijlage niet gevonden

Last Edit:22 jun 2015 11:07 door Marco de Voogd
Laatst bewerkt 22 jun 2015 11:07 doorMarco de Voogd. Reden: verkeerde image

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jasper Dijkman
  • Jasper Dijkman's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 8

Beantwoord door Jasper Dijkman in topic Assemblies en Sections komen niet overeen

Posted 22 jun 2015 11:47 #2728
Bedankt!

Dit probleem is verholpen :laugh:

Nu heb ik nog 1 vraag
Hoe kan ik de hoogtes van mijn wegontwerp in de sectionview weergeven? Is dit alleen mogelijk als ik een surface maak van mijn corridor? Want mijn surface van de corridor ziet er niet bepaald gelikt uit... en komt niet overeen met de corridor in de section view.

Bovendien moet ik me gaan verdiepen in de coderingen... Best wel een basisproncipe in Civil. Doe er nu niets mee.
door Jasper Dijkman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Assemblies en Sections komen niet overeen

Posted 22 jun 2015 12:11 #2729
Moooiii!!! :laugh: Het is idd wel de meest voor de hand liggende manier om een corridorsurface te maken. in je sectionviewproperties kun je in tabblad "Bands" aangeven uit welk surface de hoogtes genomen moeten worden. Dus de "ontwerp-balken" naar bouwweg, en de "bestaande" naar bestaand. Bij de band "hoogteverschil" kies je in de kolom "section1" voor het ontworpen surface, en in kolom "section2" voor het bestaande. Zoals op afbeelding is toch ongeveer wat je wil denk ik?
Overigens... als je alle sections in 1 sectionviewgroup plaatst, kun je dit voor alle sections in die groep in 1 keer doen. Gaat stukje sneller ;)


Bijlage niet gevonden

door Marco de Voogd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek