Assemblies en Sections komen niet overeen

  • Jasper Dijkman
  • Jasper Dijkman's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 8

Beantwoord door Jasper Dijkman in topic Assemblies en Sections komen niet overeen

Posted 22 jun 2015 16:55 #2730
Super! Ik gebruik nu 1 sectionviewgroup. Om de bands te maken of aan te passen is geen probleem.

Ben nog wezen stoeien met de surface van de corridor... De surface kan natuurlijk maar 1 laag aannemen. Dus een toplaag met een funderingslaag samen werkt niet... Al is de funderingslaag ook niet nodig om te laten zien. Nu heb ik natuurlijk wel weer een paar nieuwe punten :).

1. Mijn bouwweg is 4,5 meter breedt, met aan beide zijde 0,5 m menggranulaat. Het menggranulaat ligt op hetzelfde niveau als de tweede asfaltlaag. Dus 3,5 cm lager dan de toplaag. Op het moment dat de toplaag als surface wordt gemaakt wordt hier automatisch het menggranulaat aan toegevoegd, Hierdoor verspringt om de 0,5 meter (de frequentie) mijn niveau van de toplaag met 3,5 cm op en neer... Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om alleen de onderlaag weer te geven. Dat betekent ook dat ik hierdoor niet mijn niveau van de toplaag in de band van de section view kan zetten. Ik heb zo'n vermoeden dat dit kan worden opgelost met de codes in de subassemblies, helaas heb ik daar nog geen kaas van gegeten :S.

2. Ook gaat mijn talud helemaal de soep in op het moment dat de weg een dijk doorkruist. Dan moet er niet meer worden opgehoogd maar worden afgegraven. De surface wordt dan belabberd weergegeven. Zie bijlage 'datum'.
Last Edit:23 jun 2015 08:04 door Jasper Dijkman
Laatst bewerkt 23 jun 2015 08:04 doorJasper Dijkman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Edward Winter
  • Edward Winter's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 44

Beantwoord door Edward Winter in topic Assemblies en Sections komen niet overeen

Posted 30 jun 2015 12:43 #2734
Jasper,

Kijk eens op deze blog pagina over hoe Code Set Styles werken:
www.civilinfrabnl.nl/index.php/72-c3d-be...eel-1-dwarsprofielen
door Edward Winter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Assemblies en Sections komen niet overeen

Posted 30 jun 2015 14:15 #2735
Jasper,
In je corridorproperties, tab surfaces, kun je in kolom "overhang correction" als er overlappende links zijn, kiezen of je de bovenste of onderste wilt hanteren. Hierdoor zullen hoogstwaarschijnlijk de rare sprongen zijn opgelost. In het dwp zie je de groene lijn (top-surface) en paarse lijn (datum-surface), die vlgs mij een eind goed lopen. Ook in de object viewer ziet het er nu beter uit. Omdat de top-surface nu juist verloopt, kun je toch je gegevens in de band plaatsen. :dry:
Succes weer

Bijlage niet gevonden



Bijlage niet gevonden

door Marco de Voogd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek