Alignment labels - geometry points

  • Alexander Pelckmans
  • Alexander Pelckmans's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 4

Alignment labels - geometry points werd gestart door Alexander Pelckmans

Posted 25 jun 2015 09:02 #2731
Dag allemaal,

Kan je een X,Y,Z-tabel genereren als je tangentpunten hebt aangeduid met labels?
Het zit zo, ik heb een alignement van een 200m met 2 bochten en recht stuk ertussen. Je kan aan de vertexen een cogopunt hangen en daaruit een tabel halen (X,Y,Z). Maar als je een alignement van een paar km hebt is dit wel veel werk...
Als je het alignement selecteert -> add tables -> add segments kan je een tabel opmaken maar er ontbreekt een link. Onder point creation tools kan je "at geometry points" selecteren maar dan neemt hij ook het midden en center van de cirkel van die bocht maar dan moet je een hoop opkuisen.

Heeft iemand een oplossing?
door Alexander Pelckmans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Wesolek
  • Pascal Wesolek's Profielfoto Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 42

Beantwoord door Pascal Wesolek in topic Alignment labels - geometry points

Posted 01 jul 2015 11:16 #2737
Hallo Alexander,

Ik heb helaas geen volledige oplossing voor je. Maar misschien heb je aan onderstaande iets.

Je moet eerst Segment aan je as toevoegen (selecteer je as > Add Labels > Multple Segments).
Daarna kan je via Add Tables > Add Segments een tabel generen.
Je kunt dan X en Y weergeven van het begin en einde van de element (toevoegen in Table Style). Z kan zover ik weer helaas niet.

Als je het alignment Explode en weer joint tot een Polyline kan je in de Point Creation Tools > Polyline Vertices - Automatic op de tangentpunten een Point laten plaatsen. Met behulp van een Surface uit het Alignment zou je deze redelijk snel hoogte kunnen geven. Echter zullen overgangsbogen dan weer tot problemen leiden.
door Pascal Wesolek

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Pelckmans
  • Alexander Pelckmans's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 4

Beantwoord door Alexander Pelckmans in topic Alignment labels - geometry points

Posted 03 jul 2015 11:45 #2744
Dag Pascal

Bedankt!
X en Y waarden opvragen lukt me zoals je zegt via Add Segments maar omdat een alignement geen elevation heeft kan er geen z worden weergegeven.
Werken met de cogo-punten lijkt me dan nog het beste, zeker niet manueel de z-waarden aanvullen...
door Alexander Pelckmans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek