BE subassemblies

  • Dirk Van Thienen
  • Dirk Van Thienen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

BE subassemblies werd gestart door Dirk Van Thienen

Posted 11 sep 2015 11:31 #2766
hallo,

Ik heb een trial van C3D geïnstalleerd en de country kits (BE).
In de BE_assemblies zie ik bij eigenschappen wel de dikte van pave1... base1... etc maar waar wordt eigenlijk het materiaal gedefiniëerd ?
Vb. schraal beton, steenslag, walsbeton, steenslag ...

vast bedankt !
door Dirk Van Thienen

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Engel Barendregt
  • Engel Barendregt's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Engel Barendregt in topic BE subassemblies

Posted 23 feb 2016 08:42 #2838
dv,

Ik kan je een eindje op weg helpen, maar is je vraag nog relevant aangezien deze al een paar maanden oud is?
door Engel Barendregt

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Gert Weyens
  • Gert Weyens's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 12

Beantwoord door Gert Weyens in topic BE subassemblies

Posted 12 mei 2016 09:05 #2888
Welke weg ben je ingeslagen? Want ik wil ook wel meer weten over specifieke BE Assembley's...
door Gert Weyens

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Engel Barendregt
  • Engel Barendregt's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Engel Barendregt in topic BE subassemblies

Posted 12 mei 2016 09:44 #2889
Ik ga er gemakshalve vanuit dat er v.w.b. de subassembly's niet veel verschil zit tussen de NL countrykit en de BE countrykit. Daarom refereer ik aan een generic subassebly uit de NL toolkit. Hoe point,- link,- en shapes worden gedefineerd is te vinden in de subassembly properties. In dit window zie je in een oogopslag hoe de ontwikkelaar van de assembly e.e.a heeft gecodeerd. Echter staat de "style" op een style die standaard is of niet wenselijk voor de gebruiker. Om dit te wijzigen gaan we naar de "code set style" (subassembly properties -->Codes-->Code set style [edit]. Het venster wat dan opent laat de gebruiker voor iedere point,- link,- en shape de keuze een style te kiezen of aan te maken. Grote kans dat er geen standaard code is voor schraal beton, steenslag, walsbeton, steenslag , dus kan je gelijk zelf aan de gang om zelf hiervoor een style te creëren.
Let op: Wanneer je je Assembly je modelspace insleept heeft deze een standaard Code Set Style. Houdt er dus goed rekening mee dat je altijd de Code Set Style wijzigt die hoort bij de style van de Assembly.
Succes!
door Engel Barendregt

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Gert Weyens
  • Gert Weyens's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 12

Beantwoord door Gert Weyens in topic BE subassemblies

Posted 12 mei 2016 11:06 #2890
De standaard subassembly’s die in de BE-kit worden meegeleverd zijn goed maar vaak niet uitgebreid genoeg. Zo zijn er subassembly’s vanuit SAC die verschillende boordstenen kunnen weergeven . Echter is de code voor bijvoorbeeld de shape altijd “BAND”. Dat maakt dat wanneer er hoeveelheden worden berekend je de m³ voor het item ”BAND” krijgt en dus niet per type (IA,IB,IC).
En je berekend nu juist de hoeveelheden om te weten hoeveel van welk type…
Moet je geen hoeveelheden berekenen, dan zijn ze een goede start...
door Gert Weyens

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Engel Barendregt
  • Engel Barendregt's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Engel Barendregt in topic BE subassemblies

Posted 12 mei 2016 11:17 #2891
Helemaal mee eens! De kans dat een generic Subassembly exact hetgeen bevat wat jij wil is bijzonder klein. Uiteindelijk zijn ze daar ook niet voor bedoeld natuurlijk, maar soms zijn ze prima om snel contouren of (zeer) bruto hoeveelheden te berekenen. Ik ben van mening dat het prettiger werkt wanneer je zelf een subassembly bouwt waarin je zelf het onderscheidt maakt in o.a. shape codes. Een doorsnede van een (autosnel)weg met bermen, goten etc kan best snel gemaakt worden en doet vervolgens datgene dat jij wil dat hij doet.
door Engel Barendregt

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek