Importeren BGT via .GML bestanden in Civil3D

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Importeren BGT via .GML bestanden in Civil3D

Posted 06 okt 2015 14:18 #2785
Nee, gaat niet lukken met TXT extensie. De site laat niet toe het bestand te downloaden. Je kunt hem alleen openen en door de txt extensie opent hij dan in een tekst editor. Graag de zip zelf.
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bert Douma
  • Bert Douma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Bert Douma in topic Importeren BGT via .GML bestanden in Civil3D

Posted 06 okt 2015 14:32 #2786
Dit ís de zip, alleen ik heb de extensie veranderd omdat je een zip bestand hier niet kan uploaden, al verander je de extensie weer in .zip dan heb je weer een gewoon zip bestand. Een simpel trucje zodat deze site denkt dat je een tekstbestandje upload terwijl het eigenlijk een zip bestand is, zip is namelijk niet toegestaan hier :-) maar ik voeg hem toe als zip, wie weet werkt het toch.
Last Edit:06 okt 2015 14:33 door Bert Douma
Laatst bewerkt 06 okt 2015 14:33 doorBert Douma.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Importeren BGT via .GML bestanden in Civil3D

Posted 06 okt 2015 15:06 #2787
Nee, lukt me echt niet meer met 2016. Daarvoor is QGis een oplossing. Je sleept de GML QGIS Desktop in en je kunt het GML onderdeel dan zien in het Layer paneel. Dan rechtermuisknop op het onderdeel en Save As naar bijvoorbeeld SHP of DXF. Die kun je dan zonder problemen openen in Autocad.
Veel discussie hierover op alle fora. Maar nergens een oplossing voor Autocad.
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bert Douma
  • Bert Douma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Bert Douma in topic Importeren BGT via .GML bestanden in Civil3D

Posted 06 okt 2015 17:26 #2788
Nou helaas pindakaas...
Heel erg bedankt voor het proberen, weet ik in elk geval dat het niet aan mij ligt en dat er zo snel geen oplossing voor handen is binnen Autocad.
door Bert Douma

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Vaasen
  • Erik Vaasen's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Erik Vaasen in topic Importeren BGT via .GML bestanden in Civil3D

Posted 17 nov 2015 09:47 #2799
Mijn ervaring met de importeer module in AutoCAD Civil 3D 2016 is ronduit slecht. Ik krijg maar enkele vlakken te zien als ik een top10 kaart wil inlezen. Wat voor mij wel werkt is het converteren van de GML via converter.mygeodata.eu/ naar Microstation DGN, met de Amersfoort RD Nieuw met NAP als basis. Je krijgt per thema losse DGN files die je in diverse AutoCAD versies kan importeren. Er is ook een optie om naar AutoCAD DXF files te exporteren, alleen daarmee krijg ik hetzelfde resultaat als bij de GML import.
door Erik Vaasen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John de Leeuw
  • John de Leeuw's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 6

Beantwoord door John de Leeuw in topic Importeren BGT via .GML bestanden in Civil3D

Posted 17 dec 2015 14:05 #2808
Er zit inderdaad een probleem in de MAPIMPORT functie voor de BGT GML bestanden. Dit is inmiddels bekend en er zal ongetwijfeld een update/hotfix voor gaan uitkomen. Zodra ik hier van verneem laat ik het hier weten.

Er is echter voor bezitters van Autodesk InfraWorks een makkelijke workaround. Je kan hier het GML bestand wel in openen en daarna kun je vrij eenvoudig de GML features in AutoCAD Civil 3D of Map 3D importeren vanuit InfraWorks. Enige kanttekening bij deze workaround is dat we in het default InfraWorks DBase schema de GML attributen moeten 'mappen' naar de aanwezige InfraWorks type attributen. Echter, indien noodzakelijk en als dit vaak voorkomt, kan ook het default schema nog aangepast worden hierop.

Als er behoefte aan meer uitleg nodig is dan verneem ik dit graag hier en wijd ik er mogelijk een webinar aan.

Groet,
John
door John de Leeuw

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek