Kruisende Featurelines - Elevation Points

  • Kevin Michielsen
  • Kevin Michielsen's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 6

Kruisende Featurelines - Elevation Points werd gestart door Kevin Michielsen

Posted 10 jun 2016 11:31 #2906
Beste,

Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik heb kruisende featurelines, in eenzelfde site, waarbij het de bedoeling is dat de hoogtes overgenomen worden. Dit gaat goed, totdat ik een Feature Line report maak, daarbij komen de hoogtes van de Elevation Points (die aangemaakt worden daar waar de FL's kruisen) niet overeen met de hoogtes die ik in de Elevation Editor zie (Alleen de eerste en laatste hoogtes). Als ik de featureline explode, dan worden het ook andere hoogtes. Ik heb het idee dat de hoogtes dan geïnterpoleerd worden tussen het begin en eindpunt, wat uiteraard wel een PI is.

Zodra ik de Elevation Points vervang door PI's dan gaat het wel goed.

Is er iemand die een manier heeft om Elevation Points te vervangen door PI's? Het gaat bij mij nu namelijk om ongeveer 700 featurelines, die 6 tot 8 featurelines kruisen...

Met vriendelijke groet,

Kevin Michielsen
door Kevin Michielsen

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Kevin Michielsen
  • Kevin Michielsen's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 6

Beantwoord door Kevin Michielsen in topic Kruisende Featurelines - Elevation Points

Posted 10 jun 2016 12:36 #2907
Na een tijd zoeken heb ik de bijgevoegde LISP gevonden (wel nog even de .txt extensie omzetten naar .lsp). Bij deze lisp selecteer je een featureline (FL), waarna er gezocht wordt naar kruisende FL's. Op die kruisingen worden elevation points (EP) toegevoegd, aan de geselecteerde FL, maar ook aan de kruisende FL.

Het probleem dat ik ondervond kwam tot stand doordat de EP's die automatisch gemaakt worden ter plaatse van kruisingen, niet 'bestaan'. Als je de FL selecteert zie je geen 'rondjes' bij de kruisingen. Met gebruik van de LISP zie je wel 'rondjes', omdat er blijkbaar een verschil is tussen een automatische EP en een toegevoegde EP...
door Kevin Michielsen

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek