Profile view band vert. verloop sag-crest issue

  • mwullink
  • mwullink's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Profile view band vert. verloop sag-crest issue werd gestart door mwullink

Posted 03 okt 2016 12:20 #2953
Beste Forum genoten,

Een praktisch probleempje, welke misschien in het verleden al eens is getackeld, maar ik kan het zo niet terugvinden.
Ik heb een profile met 2 bogen die in elkaar overgaan. Een topboog die overgaat in een dalboog, vast wel een bekend fenomeen bij de meeste :)
In de band van de profile view krijg ik echter bij verticaal verloop 1 doorgaande topboog geschetst met wel 2x de waarden vermeld (R=xx en L=xx), maar het betreft dus een topboog die overgaat in een dalboog. Uiteraard wil ik dat het in de band wel kloppend geschetst wordt.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen in de band? Ik hoor graag van jullie.
door mwullink

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lammerts
  • Lammerts's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 144

Beantwoord door Lammerts in topic Profile view band vert. verloop sag-crest issue

Posted 04 okt 2016 22:16 #2954
He Mark,
Wellicht is dit niet helemaal in lijn met een Civil oplossing voor om probleem direct op te lossen
maar wel handig om even snel te controleren of het tangent goed aansluit in AutoCAD...
door Lammerts

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Profile view band vert. verloop sag-crest issue

Posted 06 okt 2016 09:49 #2955
Hoi Mark,
Heb je een dwg beschikbaar waarin dit voorkomt? Is wat makkelijker om te kijken wat mis gaat...
door Marco de Voogd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • mwullink
  • mwullink's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door mwullink in topic Profile view band vert. verloop sag-crest issue

Posted 06 okt 2016 13:14 #2957
Dank voor de respons Marco,

Het model heb ik inmiddels even aangepast met een klein stukje rechtstand, dan krijg ik wel de juiste verlooplijnen te zien. Dat was voldoende in dit stadium van het project. Ik heb de originele dwg niet meer ter beschikking. Bij een volgende keer zal ik het even apart bewaren ;)
door mwullink

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek