Subassembly import locatie aanpassen

  • Egbert
  • Egbert's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Subassembly import locatie aanpassen werd gestart door Egbert

Posted 12 okt 2016 15:28 #2960
Bij het importeren van een subassembly (gemaakt met de SAC 2017) komt de subassembly in "C:\ProgramData\Autodesk\C3D 2017\enu\Imported Tools". Ik zou graag deze locatie willen aanpassen naar een plek op de server. Waar kan ik dat instellen? Alvast bedankt!
door Egbert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E.F. Lucas
  • E.F. Lucas's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door E.F. Lucas in topic Subassembly import locatie aanpassen

Posted 13 okt 2016 09:00 #2961
Ik vermoed dat je graag de "Imported Tools" voor een afdeling wil delen.
Je kun dan toch de .pkt bestanden delen?
Of als je een beetje xml kunt aanpassen dan exporteer je de toolpalette (in mijn geval "Test.xtp") het en pas je de locatie aan van de te vinden *.dll's
Code:
<DotNetClass Assembly="C:\ProgramData\Autodesk\C3D 2017\enu\Imported Tools\test\fc56290904824ad2a030a34d42da084f.dll">Subassembly.test</DotNetClass>
Moet aangepast worden naar bv:
Code:
<DotNetClass Assembly="[locatie op de server]\C3D 2017\enu\Imported Tools\test\fc56290904824ad2a030a34d42da084f.dll">Subassembly.test</DotNetClass>

Na het opslaan van dit bestand kun je de toolpalette delen op de server en importeren bij de gebruikers.

Als je gelijk de hele toolpalette wil delen (en dus in eigenbeheer hebben) dan is het goed om dit artikel even door te nemen:
www.pdoteam.com/2011/11/sharing-tool-pal...ork-for-autocad-pid/

Dan kun je in de map ..\ToolPalette\Palettes\ de toolpalette vinden en dan moet je wel even die aanpassen i.p.v. de methode hierboven.
In mijn geval:
Test_EA00EC76-5B74-4C85-864E-56B6EDACC07D.atc

Suc6

Opmerking:
Of het werkt om .dll's van een server te gebruiken weet ik niet.
door E.F. Lucas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Corné Helmons
  • Corné Helmons's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Corné Helmons in topic Subassembly import locatie aanpassen

Posted 14 okt 2016 15:22 #2962
Hoi Egbert,

zou je kunnen aangeven wat je bedoeling is met het aanpassen van de import locatie?
Binnen gemeente Rotterdam hebben we hier een oplossing voor gevonden, maar die moet wel juist toegepast worden.
Het beheren van de subassemblies kun je namelijk het beste doen door de .pkt bestanden op het netwerk te plaatsen. Let hierbij wel goed op met het versiebeheer. Het is aan te raden dit op te nemen in de naamvoering van de subassemblies.

Wij liepen echter tegen een probleem aan met het inrichten van een gedeelde virtuele omgeving waarbij we met meerdere gebruikers tegelijk op een VM werken. Als je dan de locatie niet aanpast dan hebben de gebruikers invloed op de dll bestanden van elkaar. Om dit te voorkomen hebben we de import locatie verplaatst naar een gebruikersspecifieke netwerkschijf.

Ben benieuwd wat jou invalshoek van de vraag is.
door Corné Helmons

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek