Een surface van een andere surface aftrekken

  • johanboone
  • johanboone's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Een surface van een andere surface aftrekken werd gestart door johanboone

Posted 17 sep 2018 16:58 #3150
Hallo,

Ik heb een surface A van de bestaande situatie. Verder heb ik een surface B waarvan alle z-coördinaten de diepte van ontgraven representeren. Wat ik wil is een nieuwe surface waarbij alle z-coordinaten van B van de z-coordinaten van A zijn afgetrokken.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan bereiken?

Met vriendelijke groet,

Johan
door johanboone

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • johanboone
  • johanboone's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door johanboone in topic Een surface van een andere surface aftrekken

Posted 18 sep 2018 16:50 #3151
Een mogelijkheid die ik gevonden heb is een tooltje van Kobi Labs. Helaas moet je hiervoor wel betalen dus als iemand dit gratis voor elkaar kan krijgen dan hoor ik dat graag.
door johanboone

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robin de Kam
  • Robin de Kam's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 3

Beantwoord door Robin de Kam in topic Een surface van een andere surface aftrekken

Posted 21 jul 2020 10:52 #3269
Wellicht kan je met de Geotechnical Module bereiken wat je wilt... Deze Autodesk eigen tool is gebouwd om verschillende grondlagen in kaart te kunnen brengen.
Kijk maar eens op knowledge.autodesk.com/support/civil-3d/...h-v-gr-ISPzLcU0.html
door Robin de Kam

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Post
  • Post's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Post in topic Een surface van een andere surface aftrekken

Posted 26 jul 2020 22:13 #3270
Johan,
Als ik het goed begrijp, is de oplossing heel simpel. Je hebt een bestaand maaiveldsurface en een nieuw ontwerpsurface met een bepaalde ontgraving. Enige wat je hoeft te doen is de ene surface in de andere te plakken met het commando paste surface.

Je selecteert je bestaand maaiveld surface, tikt het commando EDITSURFACEPASTE in of je gebruikt de knop onder Edit Surface, en je selecteert je ontwerp. De hoogtes van je ontwerp, de ingraving, staan nu in je maaiveldsurface.

Als dit antwoord je niet heeft geholpen moet je me even mailen.
lpost@unihorn.nl
Na mijn vakantie kan ik je verder helpen
door Post

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek