3dpolylijn of featurelijn van hoogtepunten (acadtekst met z-waarde)

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

3dpolylijn of featurelijn van hoogtepunten (acadtekst met z-waarde) werd gestart door Marco de Voogd

Posted 25 mei 2009 11:25 #286
Weet iemand een snelle oplossing voor het volgende?
Ik heb een tekening met een aantal hoogtemetingen (autocadtekst met z-waarde) en t.p.v. insteek 2d-polylijnen. Op de grips van deze 2d-polylijnen staan ook hoogtes (dus tekst). Als ik nuALLEEN van deze hoogtecijfers een surface maak, ontstaat er op sommige punten een foutieve surface (zie bijgevoegd png-bestand). Een oplossing lijkt me om van de polylijnen 3D-plines of featurelineste maken en deze aan het surface toe te voegen. Een mogelijkheid hiervoor is om de osnap op insertion te zetten, en gewoon een 3dpolylijn van punt naar punt te tekenen.
Echter: als dit op veel plaatsen moet gebeuren, is dat een tijdrovende bezigheid. Is er een mogelijkheid om dit sneller te doen? bijvoorbeeld door selectie van de hoogtecijfers o.i.d.??
door Marco de Voogd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic 3dpolylijn of featurelijn van hoogtepunten (acadtekst met z-waarde)

Posted 25 mei 2009 12:05 #287
Marco,
Probeer de breaklines (dus de 2d lijnen) toe te voegen als Proximity Breaklines. Dan gebruikt hij de 2D polylijnen als breeklijnen, maar als hoogte pakt ie de surface hoogtes. volgens mij is dat precies wat je nodig hebt.
door Jordy Brouwers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Dick de Jongh
  • Dick de Jongh's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 157

Beantwoord door Dick de Jongh in topic 3dpolylijn of featurelijn van hoogtepunten (acadtekst met z-waarde)

Posted 25 mei 2009 21:02 #289
Hoi je kan het doen zoals Jordy zeg
wel een kleine ommerking als je uit txt een surface maak,t als je niet weet waar
het werkelijke meetpunt is kan er een behoorlijke verschuiving plaats vinden.
vaak is L het meetpunt

door Dick de Jongh

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Dick de Jongh
  • Dick de Jongh's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 157

Beantwoord door Dick de Jongh in topic 3dpolylijn of featurelijn van hoogtepunten (acadtekst met z-waarde)

Posted 25 mei 2009 21:20 #290
L = text Justify left
door Dick de Jongh

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek