NLCS in Benelux template

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic NLCS in Benelux template

Posted 27 aug 2009 10:53 #560
De RTW bestaat feitenlijk uit 2 dingen : de RTW zelf (de Richtlijnen) en de RTW toolbox om makkelijk volgens de richtlijnen te kunnen tekenen. De NLCS is de opvolger van de RTW; voor de RTW toolbox zullen (commerciele ?) producten ontwikkeld (moeten) worden. Wat ik me ook nog kan voorstellen is dat de RTW toolbox wordt aangepast naar de NLCS lagen- en objecten structuur. Maar dat is afwachten.
door Jordy Brouwers
Onderwerp is gesloten.
  • Hans Lammerts
  • Hans Lammerts's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Hans Lammerts in topic NLCS in Benelux template

Posted 27 aug 2009 11:27 #561
Dit is inderdaad ook een goede optie, ligt ook voor de hand. De bouwinformatie raad deed melde in 2007 al dat het ging om een update van RTW. Ik hoop niet dat RTW en de bijbehorende tools een stille dood tegemoet gaan. Kapitaalvernieting (?) Zal trouwens niet snel gebreuren want het is nog volop in gebruik is en voor oude en bestaande projecten nog gewoon gebruikt moet worden. Het is wel vreemd om stellen dat marktparijen tools zullen aanleveren en dat er in de tussentijd al een prima alternatief op de plank ligt dat alleen een update nodig heeft. Er is vanuit NLCS de verwachting gewekt dat geinvesteerd wordt in software welke door exteren ontwikkeld ging worden ...
door Hans Lammerts
Onderwerp is gesloten.
  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic NLCS in Benelux template

Posted 16 sep 2009 21:40 #594
De RWS heeft zelf het initiatief genomen om de NLCS te ontwikkelen. En niet voor niets. De RTW is beperkt tot snelwegen en dan nog eens beperkt daar binnen. Dat hebben ze zelf geconstateerd. Ook heeft de RWS zelf aangegeven niet zelf meer een tool in de lucht te willen houden. Dus helemaal geen kapitaal vernietiging, maar vooruitgang.
Nieuwe projecten zullen niet meer als RTW maar als NLCS in de markt worden gezet in 2010.

En nu zou ik er voor willen pleiten deze discussie nu eens eindelijk af te sluiten. Deze hoort hier niet thuis en het begint een beetje irritant te worden.
door Richard de Nier
Onderwerp is gesloten.
  • Hans Lammerts
  • Hans Lammerts's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Hans Lammerts in topic NLCS in Benelux template

Posted 22 sep 2009 22:09 #601
[post verwijderd door administrator]
Last Edit:23 sep 2009 10:46 door Hans Lammerts
Laatst bewerkt 23 sep 2009 10:46 doorJordy Brouwers.
Onderwerp is gesloten.
  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic NLCS in Benelux template

Posted 23 sep 2009 10:53 #604

Ik heb bovenstaande post verwijderd (na overleg met het bestuur).

Deze website richt zich op het gebruik van Civil 3D en aanverwante programma's. Als gebruikersgroep hebben we (gemotiveerd) besloten om de NLCS te hanteren in de template. Dit is inmiddels al diverse keren uitgelegd. Het is ieders goed recht om deze beslissing in twijfel te trekken, maar de discussie of de NLCS nu wel of niet in de template gebruikt moet worden is niet meer aan de orde.

Deze discussie is dan ook uitgemond in het schoppen tegen de NLCS in het algemeen. Dat is niet waar deze website voor bedoeld is, en heeft totaal niks meer met Civil 3D te maken.

Vandaar dat ik dit onderwerp heb gesloten.


door Jordy Brouwers
Onderwerp is gesloten.
Moderators: Pascal Wesolek