Overzicht houden in meetpunten voor dtm

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen van der voort in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 30 jun 2009 08:32 #414
dank je wel
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen van der voort in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 30 jun 2009 12:20 #419
Gaaf man hartelijk bedankt.Je heb me hele dag weer gemaakt.
Neem aan dat deze beschriving bedoeld is voor civil 3d 2010. Waarbij met samenwerking van de temple van deze site je gelijk materialen aan de verschillende shapes kan geven.
want ik heb verschillende shapes:
- verharding, bomen, water
de shape van de bomen zijn de locatie van de bomen. kan je tijdens inporteren van de shape bestand zeggen tegen civil dat hij een blockje van een 3d boom op die plaats moet inlezen?
gr jeroen
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remco Bastiaans
  • Remco Bastiaans's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 112

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 30 jun 2009 20:56 #425
Dat kan zeker, maar ook met MAP tijdens het inlezen. Richard heeft beschreven dat je de kolom -Data- gebruikt om de object data mee te nemen en in de kolom daarnaast -Points- kun je een AutoCAD block kiezen zodat het ingelezen punt wordt omgezet naar een block. Uiteraard moet het block wel al in de tekening aanwezig of gedefinieerd zijn.
door Remco Bastiaans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen van der voort in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 03 jul 2009 11:01 #446
Maar kan je ook van een shap bestand de puntenlaten zien? (zoals bij een xyz dtm) Ik heb nu alleen maar een vorm. In het map van de shapbestanden staan de volgenden bestanden:
*.* dbf, idx, sbn, sbx, shp, shx.
Mijn vraag is kan je een shapbestand wat je inleest ook als een trialogatie laten zien als je een xyz coordinaten inleest.
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen van der voort in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 03 jul 2009 11:10 #447
Wat doe ik verkeerd??? ik heb de shape bestanden nu even in civil 3d 2008 in gelezen zoals het hier beschreven werd, maar er wordt geen z -waarde aangegeven.De hele vorm licht op z=0
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 03 jul 2009 11:21 #448
Ik denk dat je me het bestand toch even beter kan emailen zodat ik het helemaal voor je uitzoek, want zo komen we niet veel verder.
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek