Overzicht houden in meetpunten voor dtm

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 23 jun 2009 09:13 #392
Jeroen,
Geef eens wat meer info over het GIS bestand. Is het bijvoorbeeld een shape?
In het menu van Civil zit een pulldownmenu MAP daar ga je naar Tools > Import.
Of je typt MAPIMPORT in.
Als het een ArcView Shape is dan kies je als extentie SHP.Je leest dan vervolgens deshape in met data (als die er aan zit).
Dat doe je doorin de kolomData te drukken op het knopje met de drie puntjes.
Dan kies je voor de optie Create object data (dan zie je vanzelf of er data aan de punten zitten) en je kiest met Select fields de data velden die je van de punten wilt meenemen naar AutoCAD. Als extra zou je ook bij de kolom Drawing Layer de punten in lagen laten indelenop basis van de waarden van een data veld op een vergelijkbare manier als hierboven beschreven met de data. Stel
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Guido Groet
  • Guido Groet's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Guido Groet in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 23 jun 2009 09:21 #394
Kun je het bestand online zetten of mailen naar info@videocad.nl? Dan kijk ik er even naar en praat het wat makkelijker...
De uitleg van Richard is misschien al duidelijk genoeg hoor, ik hoor het wel
door Guido Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen van der voort in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 29 jun 2009 09:19 #406
Alleerst soory dat ik niet zo snel terug reageerd, maar moet eerst even het gis-bestand bovenwater krijgen. Helaas kan ik hem niet op sturen naar jullie omdat de opdrachtgever daar geen toestemming voorgeeft.
<font size="2"><font size="2">maar heb nu het gis bestand en ook de <font size="2">shapebestanden. De </font>shapebestanden zijn onder verdeel in verschillende onderdelen zoals bebouwing enzo.</font></font>
Kan je de shapebestanden via autocad map omzetten naar DTM?
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 29 jun 2009 11:04 #408
Ja dat kan als het shape bestand punten bevat. Je moet de procedure volgen inhet aangehechte bestand. Dit is een stukje uit onze interne opleiding AutoCAD MAP.
Het gaat in dit stukje om vlakken (Mpolygons), maar het werkt exact opdezelfde manier met punten. Een Shape kan punten, lijnen en/of vlakken bevatten. Ik vermoed dat je een punten shape hebt.
Heb je punten eenmaal ingelezen met object data zoals in document staat dan kun je deze inderdaad gebruiken om een surface van te maken, maar je kunt de punten eerst in pointgoups onderverdelen aan de hand van de object data.
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen van der voort in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 30 jun 2009 07:50 #409
Dank wel voor je reactie maar ik kan het aangehechte bestand waarover je spreekt niet vinden
gr jeroen
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Overzicht houden in meetpunten voor dtm

Posted 30 jun 2009 08:26 #412
Het bestand was te groot. Dan hier alleen de tekst. De plaatjes moet je er maar bij denken.


Import ESRI shape

Een shape kan ingelezen worden als AutoCAD objecten of het kan als een soort dataset worden geopend. In het laatste geval worden wijzigingen in het shape bestand zelf uitgevoerd en niet in de DWG. Dit werkt met een CHECK-IN CHECK-OUT procedure. Deze werkwijze gaan we hier niet behandelen.

Start AutoCAD MAP op.

Open een lege tekening

Ga naar MAP
Tools
Import

Browse naar het shape bestand

Selecteer bij Drawing Layer het rechterknopje.

Selecteer Use datafield for layer name en selecteer het dataveld waarin gegevens voorkomen die als laagnamen kunnen worden toegepast.

Druk op OK
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek