Gebruik van data shortcuts in C3D 2010

  • Dennis Luinstra
  • Dennis Luinstra's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Gebruik van data shortcuts in C3D 2010 werd gestart door Dennis Luinstra

Posted 14 jul 2009 12:09 #467
Hallo,
Bij onze organisatie willen wij ivm. performance winst gebruikmaken van de data shortcuts in C3D 2010. Het valt mij op dat hier veel aan veranderd is t.o.v. onze vorige versie 2008.
Wij slaan onze tekeningen volgens een vaste mappenstructuur op een netwerkschijf op. In die projectmap wil ik ook graag de shortcuts. Dit was in 2008 mogelijk, je deed een export van dedata shortcutsfilenaar de projectdirectory en dan las je hem in een andere tekening weer in. Dit werkte perfect.In versie 2010 is er eea. gewijzigd in de software. ik moet nu een working folder en een shortcuts folder aangeven. Helaas word deze informatie niet in de tekening opgeslagen, maar ergens anders want elke keer als ik de software opstart met een lege tekening is de working folder en shortcut folder dezelfde als die ik eerst al heb aangeven.
Is dit normaal? Ik wil graag de shortcuts in dezelfde directory opslaan als de tekening en ook zou ik willen dat deze instelling in de tekening onthouden wordt. Wij zijn vaak met verschillende projecten tegelijk bezig, en nu moeten we elke keer de shortcut folder en de working folder instellen bij elk geopend project. Is hier misschien een andere oplossing voor?
groeten, Dennis Luinstra
door Dennis Luinstra

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Gebruik van data shortcuts in C3D 2010

Posted 16 jul 2009 23:00 #471
Dennis,
De working folder wordt niet in de tekening opgeslagen inderdaad. Ik heb er weinig ervaring mee, maar heb je wel eens het gebruik van vault overwogen ? Dit lijkt me een goede optie.
door Jordy Brouwers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Dennis Luinstra
  • Dennis Luinstra's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Dennis Luinstra in topic Gebruik van data shortcuts in C3D 2010

Posted 17 jul 2009 09:11 #475
Jordy, bedankt voor de tip. We gaan tzt naar Vault kijken, echter is de implementatie van zo'n systeem in onze organisatie dusdanig complex dat we voorlopig de data shortcuts gaan gebruiken. Dat de shortcuts in een andere (netwerk) map staan dan in de projectmap is dan helaas niet anders.
groeten, Dennis
door Dennis Luinstra

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eline Huysmans
  • Eline Huysmans's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Eline Huysmans in topic Gebruik van data shortcuts in C3D 2010

Posted 29 sep 2009 13:17 #616
Dennis,

Ikzelf en mijn collega gebruiken data shortcuts regelmatig.
Ik heb constant nieuwe projecten. Iedere project folder is opgedeeld in 6 sub-folders waaronder eentje drawings genaamd.
Per project heb ik onder men folder 'drawings' een 'data shortcuts' folder.
Het enige nadeel is dat je telkens als je switched tussen projecten je de working folder van het desbetreffende project moet aanduiden.

Vault werkt ook goed, maar voor kleine projecten maken wij voornamelijk gebruik van shortcuts.
door Eline Huysmans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek