Terrein snijding diverse surfaces

  • Bas Siebers
  • Bas Siebers's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Junior lid
  • Junior lid
  • Berichten: 24

Terrein snijding diverse surfaces werd gestart door Bas Siebers

Posted 29 jul 2009 08:49 #491
Hallo,
Ik heb boringen verwerkt in een dtm er zijn verschillende surfaces gemaakt. Ik heb een surface van de bovenkant en een surface van de onderkant van een grondlaag gemaakt. Ik heb 4 grondlagen dus 8 surfaces en een surface bestaande maaiveld. Nu wil ik visualiseren wat ik zie als ik het maaiveld telkens 30cm laat zakken, zodat in het planview zichtbaar is waar verontreiniging zit. Hoe kan ik dit maken.
Alvast bedankt.
Bas
door Bas Siebers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Cristian Otter
  • Cristian Otter's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 68

Beantwoord door Cristian Otter in topic Terrein snijding diverse surfaces

Posted 30 jul 2009 13:47 #492
Bas,

dan moet je een TIN volume surface maken. Als je hierop een elevation analyse (grondlaag 1 t.o.v. grondlaag 2) doet dan kan je m.b.v. een vlekkenkaart in bovenaanzicht de contouren van de verontreiniging aangeven. Naar mij weten hoef je alleen maar surfaces van de betreffende grondlagen te hebben hiervoor, niet onderkant en bovenkant. Je kan ook nog een surface legend toevoegen dan staat in een tabel netjes de juiste hoogtematen bij de juiste kleur.
door Cristian Otter

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Bas Siebers
  • Bas Siebers's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Junior lid
  • Junior lid
  • Berichten: 24

Beantwoord door Bas Siebers in topic Terrein snijding diverse surfaces

Posted 30 jul 2009 14:07 #493
Hoi Christian,

De tin volume had ik ook al gemaakt met een analyse maar dat is maar een vergelijking van 2 surfaces. Wat ik wil is eigenlijk meerdere surfaces, als ik het bestaande maaiveld laat zakken dan wil ik de snijding zien van alle surfaces die op dat moment het referentievlak snijd.
door Bas Siebers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Cristian Otter
  • Cristian Otter's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 68

Beantwoord door Cristian Otter in topic Terrein snijding diverse surfaces

Posted 30 jul 2009 14:24 #494
Je kan combinaties maken van de volumesurfaces, echter je kan ze alleen vloeiend op bepaalde N.A.P. hoogtes laten aansluiten Dat gaat je niet de versnijding tussen de verschillende surfaces opleveren. Ik zal eens kijken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn voor je.
door Cristian Otter

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Terrein snijding diverse surfaces

Posted 31 jul 2009 12:18 #495
Wat je zou kunnen doen is een volume surface maken, en daar de 0-lijn uit extraheren (dit is de snijdingslijn tussen 2 surfaces).Dit moet je herhalenvoor elk surface, en is uiteraard niet dynamisch. Wellicht zou je dit kunnen automatiseren als je handig bent met programmeren.
Als je echt wil visualiseren, kun je het wellicht doen met bv 3ds en dan gebruik maken van section panes.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek