vraag over asfaltverdrding in tunnelbak

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

vraag over asfaltverdrding in tunnelbak werd gestart door Jeroen van der voort

Posted 11 aug 2009 11:01 #512
Geachte collegas
Ik heb een vraagje:
Een collega werk met revit een onderdoorgang uit en heb aan mijn gevraagd of ik het asfaltverharding on deze onderdoorgang kan aanleveren. Ik heb van hem een 3d vorm gehad. Maar daar mee kon civil niks mee. Dus heb ik de hoogtemaatvoering van vloer van de tunnelbak gebruikt om een DTM te maken, zodat je volgens het principe van civil netjes een corridoor kan plaatsen.
het alignment wat ik gebruikt heb zit nu vast op het DTM van de vloer van de tunnelbak daardoor gaat de helft van corridor door de DTM gaat. Hoe kan je dat oplossen?
Is er een mogelijkheid de alignemt/ as te verplaatsen? zo ja hoe kan je het doen, mijn lukt het niet. (is het mogelijk een as boven een dtm te hebben en deze dan te gebruiken, zo ja hoe krijg je dat voor elkaar want ik krijg alleen maar een rechte lijn.)
Heb ook een lengteprofiel laten tekenen en daarin een nieuwe aligment getekend met de juiste maat om de corridor boven het dtm uit te laten gaan. Maar op een of andere reden pak hij steeds de oude? wta doe ik fout?
gaarne u bilk hier op . Alvast bedankt.
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic vraag over asfaltverdrding in tunnelbak

Posted 11 aug 2009 13:42 #515
Een corridor heeft altijd een horizontale as (die heb je begrijp ik uit je verhaal) en een vertikale as (de profile). Die moet je ook hebben anders kan je geen corridor maken, maar ik vermoed dat je daar alleen de profile van de DTM in hebt zitten of een zelf gemaakteprofile die bestaat uit een rechte lijn. Wat er dus gedaan moet worden is de vertikale as die in Revit is gebruikt intekenen in de Profile van de as in Civil.
In andere woorden teken in de profile view van de as het verloop in vertikale richting. En gebruik die profile dan voor je corridor.
Wel een grappige situatie, want meestal is het proces andersom. Eerst wordt meestal in MX of Civil 3D een horizontale- en vertikale as ontworpen met een corridor van een tunnel (Voorontwerp) en ga je daarmee naar Revit om er een defintief ontwerp van te maken. Daar heeft Cristian veel ervaring mee. Mogelijk kan hij ook wat meer zeggen over dit omgekeerde proces.
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remco Bastiaans
  • Remco Bastiaans's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 112

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic vraag over asfaltverdrding in tunnelbak

Posted 11 aug 2009 16:06 #520
Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar wellicht kun je de profile gebruiken die je op dit moment hebt, die volgt dus de surface die je gemaakt hebt vanuit de revit data. Zodra je een assembly maakt kun je beginnen met een LinkVertical deze zet je bijvoorbeeld op een positieve waarde van 30cm, daarna ga je daaraan vast de rest van de assembly bouwen, dus je asfalt en dergelijke. Je kunt daarna Omit Link gebruiken in de LinkVertical zodat deze niet wordt weergegeven.Je asfaltzal dan overal 30cm bovenhet revit ontwerphet alignment volgen. Je kunt achteraf dan heel eenvoudig de hele handel omhoog of omlaag duwen door de LinkVertical aan te passen.
Zitten we een beetje in de richting?
door Remco Bastiaans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek