profile creation

  • jurjen van den Berge
  • jurjen van den Berge's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

profile creation werd gestart door jurjen van den Berge

Posted 16 sep 2009 09:18 #591
Hallo iedereen,

Wij zijn sinds kort bezig met Civil. Tot nu toe hebben wij zeer positieve ervaringen.

Ik probeer nu een door de opdrachtgever gegeven as in te voeren. Horizontaal geen probleem maar in het verticale vlak krijg ik niet de juiste boogstralen in het profile view. Heeft iemand tips om dit goed in te kunnen tekenen. Als basis heb ik een straal en een lengte.

Alvast bedankt,

Jurjen
door jurjen van den Berge

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Re:profile creation

Posted 16 sep 2009 21:25 #592
Bogen in het verticalealignement zijn nou net de zwakke punten van Civil 3D. Het ligt natuurlijk helemaal aan de situatie en gegevens die je voorhanden hebt of het wel of niet kan met de bestaande tools. Maar bijvoorbeeld een boog op boog zal niet gaan lukken. Ook een boog vanaf een rechte naar een vastpunt (bijvoorbeeld een aansluiting op een viaduct) gaat niet lukken.
Wij hebben in de Gold Beta test die wij als Oranjewoud vorig jaar hebben uitgevoerd, veel input aan AutoDesk gegeven over het vertikale alignement. AutoDesk heeft al onze punten geaccepteerd. We zijn weer voor het Gold Beta Programma uitgekozen en zullen volgende maand of de maand daarop al de eerste beta van de 2011 versie gaan zien. We zullen dan heel snel melden op deze site of er wat gedaan is met onze aangedragen punten. Niet in zo veel woorden overigens, want we zijn gebonden aan geheimhouding. Maar iets loslaten in de zin van "Er is veel verbeterd." moet toch wel mogelijk zijn lijkt me. ;)

Voorlopig zul je het met de standaard constructie methoden van AutoCAD moeten doen. :( Daarvoor zul je de hoogte- en breedte schaal van de Profile gelijk moeten zetten, anders wordt het een lastig verhaal. Dus construeer de bogen en rechten en trek ze daarna over met de vertikale alignement tools. Het is even niet anders.

Groeten Richard de Nier :P
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek