Revit Standards

  • Rita
  • Rita's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 1

Revit Standards werd gestart door Rita

Posted 20 okt 2014 11:15 #2646
Ik heb de Revit NLCS standaard gedownload maar ik vraag me af wat is de koppeling/verschil met de Dutch Revit Standards (DRS) van Revit GG. Is dat complementaire, een is beter voor de koppeling met Autocad en dus 2d NLCS en de andere is beter voor 4D en 5D en IFC export? Er zijn van allebei standaards en werkwijzen te implementeren in Revit. Is er geen clash tussen de twee?
door Rita

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Michiel
  • Michiel's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Michiel in topic Revit Standards

Posted 30 okt 2014 10:51 #2662
De DRS wordt vooral gebruikt voor gebouwen. De DRS is gebaseerd op de Nl-SFB codering van elementen/lagen/families/ etc, denk hierbij ook aan Keynoting/assemblycodering (uniformat classification).
Er zitten een aantal exporttabbelen naar autocad bij die corresponderen met subcategorien die gemapped zijn naar de NL-sfb codering van lagen (gb-cas 4.0).
Ik kan me voorstellen dat de subcategorieën binnen onze template, die wij gebruiken voor materialisatie en uiteindelijk 2D tekeningen volgens de NLCS, niet correct mappen met de exporttabel van DRS.

Voor een project van de Rijksgebouwendienst, welke geleverd moest worden volgende de RGD BIM norm, (waar de DRS aan voldoet), hebben wij aanpassingen moeten doen binnen onze template om alles correct te laten exporteren. Dit geldt voor 2D autocad, maar ook voor IFC.
Ook de benamingen van families die wij gebruiken, komen niet overeen met de manier van benamen van elementen binnen de DRS.

Ik zou de 2 dus los van elkaar gebruiken. Afhankelijk van het soort project kun je kiezen voor NLCS of DRS (NL-SFB).
door Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek