Kelders of tunnels (Revit-onderdelen??) in Civil3D

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Kelders of tunnels (Revit-onderdelen??) in Civil3D werd gestart door Marco de Voogd

Posted 23 mei 2012 15:48 #2303
We moeten bestaande infrastructuur (gebouwen met parkeergarage, bestaande tunnel e.d.) in kaart brengen. Is dit het snelst te doen met Revit? Zo ja, kun je dan ook Revit-onderdelen in Civil3D importeren? Vast wel. Maar wellicht heeft iemand advies hoe je hiermee het best kunt omgaan? We willen nl in onze C3D-omgeving zien waar b.v. een parkeerkelder zit, want we moeten daar een weg vlakbij ontwerpen.
door Marco de Voogd

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re: Kelders of tunnels (Revit-onderdelen??) in Civil3D

Posted 24 mei 2012 10:05 #2305
Als je niets meer wilt doen dan alleen de vorm/omtrek terug te zien in je terreinmodellen of doorsnedes, dan zou ik deze gebouwen globaal met AutoCAD solids maken. Tenzij je elke betonnen of stalen balk, elke raamopening, alle bedrading en buizen enz wilt verwerken. Maar dan nog kun je beter alleen de noodzakelijke elementen in Civil3D opnemen.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Hans Lammerts
  • Hans Lammerts's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Hans Lammerts in topic Re: Kelders of tunnels (Revit-onderdelen??) in Civil3D

Posted 24 mei 2012 22:47 #2306
Laserscan inzetten heeft niet zo veel zin omdat het ondergronds is. Je kunt modelleren, tekenen of images van bestaand archief gebruiken. DWG is in ieder geval wel de handigste manier van uitwisselen.
door Hans Lammerts

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek