Conversie alignement uit MX naar Civil3d

  • H Boerkamp
  • H Boerkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Conversie alignement uit MX naar Civil3d werd gestart door H Boerkamp

Posted 26 jun 2012 11:49 #2317
In MX wordt een Landxml bestand gemaakt van een alignement. Hoe importeer ik dat bestand in Civil3D met behoud van de eigenschappen. Dus dat het gezien wordt als een alignement met behoud van de hoogte, de bogen etc.

Importeer ik het landxml bestand in Civil3D dan krijg ik een 3Dpolylijn, daarna converteer ik het naar een 2D polylijn om er vervolgens een alignement van te kunnen maken. Een beetje omslachtig lijkt mij.

Mijn vraag is dus, hoe importeer ik een alignement vanuit MX in Civil3D.
door H Boerkamp

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Re: Conversie alignement uit MX naar Civil3d

Posted 26 jun 2012 12:47 #2318
Je kunt beter met de Genio-importer ( www.c3dbenelux.eu/index.php/component/co...e-voor-civil-3d-2012 ) een geniobestand inlezen in Civil3D. Zie voor de dynamische werkwijze hiervan een eerder verschenen blog op deze site ( www.c3dbenelux.eu/index.php/component/co...tdynamischwerkproces ).
Last Edit:26 jun 2012 12:50 door Marco de Voogd
Laatst bewerkt 26 jun 2012 12:50 doorMarco de Voogd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H Boerkamp

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek