kruisende featurelines weergeven in dwarsprofiel

  • r.griffith@geonius.eu
  • r.griffith@geonius.eu's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

kruisende featurelines weergeven in dwarsprofiel werd gestart door r.griffith@geonius.eu

Posted 05 sep 2012 09:00 #2341
Hoi,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om in een section view weer te geven waar bestaande markering en randverharding zit. Dat de section view herkent dat ergens een lijn met bestaande 3-9 streep (in laagnaam of featureline style) kruist en op die plek een blokje van 15 cm breed kan worden weergegeven of een randverhardingspijl e.d.

Groeten Robin
door r.griffith@geonius.eu

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic kruisende featurelines weergeven in dwarsprofiel

Posted 05 sep 2012 15:59 #2342
Hoi Robin,

Voor nieuwe dwarsprofielen kun je dit regelen in de codesetstijl van je dwarsprofielen. Als je een bepaalde marker toevoegd aan een bepaalde pointcode, wordt automatisch juiste blockje weergegeven.
Voor weergave van bv bestaande situatie is mogelijkheid om dit met een 'losse' featureline (dus niet in je corridor) te doen dmv commando 'project objects to multiple sectionviews'. Je featurelines moeten dan per type een apparte featurelijnstijl hebben (bv kntverharding, markering etc). Daarbij kun je dan aan de featurlines een bepaalde stijl koppelen, die in section-weergave jouw markeringsblokje of blokje met randverharding met evt hoogte is.

Hopelijk is eea beetje duidelijk in deze telegramstijl, maar mocht het niet zo zijn, dan hoor ik het wel.

Groeten,
Marco
Last Edit:05 sep 2012 16:02 door Marco de Voogd
Laatst bewerkt 05 sep 2012 16:02 doorMarco de Voogd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: r.griffith@geonius.eu

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • r.griffith@geonius.eu
  • r.griffith@geonius.eu's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door r.griffith@geonius.eu in topic kruisende featurelines weergeven in dwarsprofiel

Posted 05 sep 2012 16:24 #2343
Heel duidelijk verhaal hoor. Ik heb het gevonden, ik dacht wel dat ik ergens in die hoek moest zoeken maar kon het niet vinden. Ik zat met projectie in m'n hoofd zoals die bij een lengteprofiel wordt weergegeven, dus echt als een lijn ipv marker. Ook ideaal om kabels en leidingen weer te geven die als 3dpoly's zijn aangeleverd :-)

Nou zit ik alleen nog te kijken hoe ik gemakkelijk alle stylen kan toekennen aan mijn DTM. Die heb ik als MX-genio geimporteerd middels een tabel dus de laagnamen zijn conform RTW maar voor zo ver ik weet is er geen handige manier om de laaginformatie over te hevelen naar de featureline style, m.a.w. alle featurelines in laag "mk-bs-13streep 0.15" krijgen style "NLCS plot_Markering_Langsstreep_13_015"
Ik ga nog wel even puzzelen, tot zo ver bedankt!
Last Edit:05 sep 2012 16:25 door r.griffith@geonius.eu
Laatst bewerkt 05 sep 2012 16:25 doorr.griffith@geonius.eu.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic kruisende featurelines weergeven in dwarsprofiel

Posted 06 sep 2012 07:37 #2344
De meest voor de hand liggende methode is laag voor laag. Dus laag selecteren met select similar en dan create featureline from objects. Is idd wat omslachtig, maar heel veel tijd kost het ook weer niet. Let hierbij wel op het probleem van kruisende featurelines. Wij zetten elk type featureline in een apparte site, omdat kruisende featurelines in dezelfde site elkaars hoogte foutief beinvloeden!!! (ter plaatse v.d. kruising wordt in 1 vd featurelines een hoogtepunt toegevoegd ter hoogte v.d. andere featureline) :(

Bijlage niet gevonden




Terwijl je bijvoorbeeld dit zou willen hebben:

Bijlage niet gevonden




Groeten,
Marco
Last Edit:06 sep 2012 07:40 door Marco de Voogd
Laatst bewerkt 06 sep 2012 07:40 doorMarco de Voogd.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • r.griffith@geonius.eu
  • r.griffith@geonius.eu's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door r.griffith@geonius.eu in topic kruisende featurelines weergeven in dwarsprofiel

Posted 06 sep 2012 09:20 #2345
Dankje voor je antwoord, en de tip van de kruisende featurelines. Ik hoopte dat een slim iemand een handigere automatische (lisp) manier had verzonnen maar laag aan/uit kan inderdaad ook prima.
door r.griffith@geonius.eu

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Cristian Otter
  • Cristian Otter's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 68

Beantwoord door Cristian Otter in topic kruisende featurelines weergeven in dwarsprofiel

Posted 07 sep 2012 14:51 #2346
Voor een aantal lijntypes (markering, randenverharding etc.) is dit al opgenomen in onze template.
Kijk maar eens onder settings in de codesetstyle. Daar kom je al een aantal pointcodes met markerstyles tegen. Verder onderschrijf ik de werkmethodiek zoals Marco deze heeft uitgelegd voor featureline projectie.
Dit is een goedwerkende manier.
door Cristian Otter

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek