Importeren bestaand rioolstelsel vanuit ifoworks

  • Ricardo van den Broek
  • Ricardo van den Broek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Importeren bestaand rioolstelsel vanuit ifoworks werd gestart door Ricardo van den Broek

Posted 06 feb 2013 09:53 #2402
Het schijnt mogelijk te zijn om vanuit infoworks een export te maken van een bestaand stelsel (.csv) die je kunt inlezen in civil. Ik beschik over de juiste importtool (voor civil 2012).
Bij het inlezen van de .csv bestanden krijg ik een foutmelding: no objects found. Ik ga ervan uit dat de export vanuit infoworks niet helemaal ok is. Heeft iemand ervaring met het exporten vanuit infoworks (cs12)?
door Ricardo van den Broek

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Importeren bestaand rioolstelsel vanuit ifoworks

Posted 06 feb 2013 10:12 #2403
Ha Ricardo,

Wij gebruiken (w.s. dezelfde) tool sinds afgelopen zomer. Het belangrijkste is dat in je csv-bestand alle putten onder een item '**** hw_node' staan en alle buizen onder '**** hw_conduit'. Dit moet echt letterlijk zo zijn, dus 4sterren+spatie+hw+underscore+node / conduit.

Gr.
Marco
door Marco de Voogd

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Ricardo van den Broek
  • Ricardo van den Broek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Ricardo van den Broek in topic Importeren bestaand rioolstelsel vanuit ifoworks

Posted 06 feb 2013 10:33 #2404
Hoi Marco,

Leuk je hier te ontmoeten (online welliswaar!).
Als ik bijgevoegd bestand bekijk dan zou alles goed moeten staan. Toch worden alleen de putten geïmporteerd en krijg ik een foutmelding op de strengen??
door Ricardo van den Broek

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Ricardo van den Broek
  • Ricardo van den Broek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Ricardo van den Broek in topic Importeren bestaand rioolstelsel vanuit ifoworks

Posted 06 feb 2013 10:35 #2405
Nu met document. Schijnt dat .csv niet geupload kan worden.
even hernoemen naar .csv aub.
door Ricardo van den Broek

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Importeren bestaand rioolstelsel vanuit ifoworks

Posted 06 feb 2013 11:13 #2406
Idd leuk op deze manier "ouwe" bekenden te 'ontmoeten'. Staan alle in je csv genoemde buisdiameters ook in de partslist v.d. gekoppelde pipenetwerkcatalog? Dat is wel nodig. Ik vermoed dat dit het probleem is, want ik kan de door jouw gestuurde csv zonder problemen inlezen.
door Marco de Voogd

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Ricardo van den Broek
  • Ricardo van den Broek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Ricardo van den Broek in topic Importeren bestaand rioolstelsel vanuit ifoworks

Posted 06 feb 2013 11:49 #2407
Pipenetworkcatalog staat ingesteld op Benelux. Ik gebruik de Benelux partslist. Ik heb de partslist ge-edit en alle formaten aangemaakt die voorkomen. Voor de zekerheid nog een partcatalogregen gedaan maar ik krijg steeds alleen de putten geïmporteerd?
Ik heb de foutmelding bijgevoegd.
Parts family and parts size doesn't exists en name is empty??
door Ricardo van den Broek

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek