drawings scale / viewport scale

  • Peter Doorduin
  • Peter Doorduin's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 13

drawings scale / viewport scale werd gestart door Peter Doorduin

Posted 08 apr 2013 12:40 #2473
Is het mogelijk om in de titels van de sectionviews en de profileview de schaal verschillend te maken. Er wordt standaard verwezen naar de drawing scale, als je het lengteprofiel 1:2000 wilt en je dwarsprofielen 1:1000, staat er in beide gevallen dezelfde schaal. Op het moment van generen in modelspace gaat het goed, bij het maken van de layouts gaat het goed met de rest van de annotatieve objecten, alleen de schaal in de titel blijft hetzelfde. Heeft iemand dit al eerder gezien en opgelost??

In het bijgevoegde voorbeeld zijn de dwarsprofielen schaal 1:1000 en staat de schaal op 1:2000.

Groeten Peter Doorduin
door Peter Doorduin

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic drawings scale / viewport scale

Posted 08 apr 2013 14:45 #2474
Hoi Peter,

Zelf ben ik daar ook tegenaangelopen. In C3D heb ik (nog) geen mogelijkheid gevonden. Heb geprobeerd bij de expressions, maar tot nu toe zonder resultaat. Daarom heb ik het maar op z'n "jan-boere-fluitjes" opgelost..

Een block gemaakt met verschillende annotative teksten waar aan b.v. de tekst "schaal 1:100" de overeenkomstige annotative scale is toegekend. Let op dat alle "model text height's" gelijk zijn! (zie bijlage 1)
Daarna een bandstyle aangemaakt met een height van 0.01mm. Deze boven de andere bands plaatsen. In deze bandstyle bij compose label het gemaakte acadblock definiëren (zie bijlage 2).

Als je nu in verschillende viewports hetzelfde dwp laat zien, en de viewportschaal veranderd, wijzigt deze netjes mee (zie bijlage 3 en pdf)
door Marco de Voogd

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic drawings scale / viewport scale

Posted 08 apr 2013 14:51 #2475
Dat is een mooie oplossing inderdaad.

Helaas kijkt Civil 3D alleen naar de drawing scale m.b.t. die teksten.
Volgens mij is deze in de nieuwe template (die bijna klaar is) er daarom niet meer in, omdat het ook fout gaat als je modelpsace scale niet overeenkomt met je viewport scale.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek