Kleurenschema surfaces

  • Jeroen Roerade
  • Jeroen Roerade's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Kleurenschema surfaces werd gestart door Jeroen Roerade

Posted 31 mrt 2010 16:15 #1083
Bij het weergeven van een kleurenschema via de surface styles uit de NLCS template, loop ik telkens weer klem op de volgende hindernis.

Ik wil mijn inmeting (t.o.v. NAP) weergeven van hoog naar laag i.p.v. van laag naar hoog. De kleurenschema's rainbow staan voor mij precies verkeerd om ingesteld. Voor wat betreft hydro heb ik het zelfde probleem, maar hier kan ik me wel voorstellen dat deze stijl zo is vastgesteld (meten op water in dieptes, z-waarde omgekeerd)

Is er een mogelijkheid om de kleuren t.o.v. de hoogtes precies andersom in te stellen? Nu zit ik steeds handmatig de kleuren per range aan te passen.

Groet,
Jeroen
door Jeroen Roerade

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Dick de Jongh
  • Dick de Jongh's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 157

Beantwoord door Dick de Jongh in topic Re:Kleurenschema surfaces

Posted 31 mrt 2010 16:41 #1084
Hoi in eerdere versie kon je een XML aanpassen en klaar
Maar nu zit het in een DLL zo ik weet nog geen oplossing voor, is al meerdere malen aangemeld als "Bug" misschien dat ze het in 2011 opgelost hebben als een soort flip color ;-)

Dick
door Dick de Jongh

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Remco Bastiaans
  • Remco Bastiaans's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 112

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Kleurenschema surfaces

Posted 01 apr 2010 09:26 #1088
Zowiezo is die hele analyse functie nog niet echt top. Ik wil inderdaad ook graag mijn instellingen naar een xml kunnen wegschrijven en weer in een ander project kunnen inlezen. We hebben dit tijdens de gold beta ook wederom voor de zoveelste keer aangeven als wishlist item.
door Remco Bastiaans

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Kleurenschema surfaces

Posted 01 apr 2010 12:28 #1089
wij zijn bezig met een eigen tool hiervoor, maar deze zit ook in de UK / Ireland country kit volgens mij.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jeroen Roerade
  • Jeroen Roerade's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen Roerade in topic Re:Kleurenschema surfaces

Posted 01 apr 2010 12:30 #1090
Jammer dat het niet mogelijk is. Zou wat mij betreft toch wel een fijne extra functionaliteit zijn :) Inderdaad net zoals hergebruik van je analyse-instellingen.

Voor wat betreft dat laatste, heb ik volgens mij wel eens een 'standaard' surface aangemaakt met daarin mijn analyse-instellingen (interval terreinhoogtes). Kleuren naar wens ingesteld, etc. Vervolgens plak ik daar mijn te analyseren surfaces in. Niet ideaal, maar wel mijn manier om niet te lang bezig te zijn met kleuren- en intervalinstellingen.

Bedankt voor jullie reactie. Goed om te weten dat ik niet zelf verder hoef te zoeken in de instellingen :)
door Jeroen Roerade

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Dick de Jongh
  • Dick de Jongh's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 157

Beantwoord door Dick de Jongh in topic Re:Kleurenschema surfaces

Posted 02 apr 2010 06:21 #1098
Een oplossing zit vaak in de Toolbox
wij instaleren alle meerdere county kits van andere landen zitten vaak erg mooie tools bij
Maar pas op andere taal dan Engels krijg je ineens je code stetstyles in duits ;-)
door Dick de Jongh

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek