Overzicht van alle commandos van civil 3d 2008

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Overzicht van alle commandos van civil 3d 2008 werd gestart door Jeroen van der voort

Posted 13 mrt 2009 10:53 #106
Geachte heer, mevrouw
Ik ben pas net begonnen met het werken met civil 3d 2008, Ik ben wel wat wegwijs in autocad maar civil 3d nog niet daarom vroeg ik me af of er ergens een lijst met alle commandos en hun beschrijving voor civil 3d te vinden is.
Zo over zicht heb ik wel gevonden voor autocad 2008 maar voor civil 3d nog niet kan iemand mijn helpen aub.
met vriendelijke groeten jeroen
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Overzicht van alle commandos van civil 3d 2008

Posted 13 mrt 2009 11:22 #107
Hallo Jeroen,
Civil 3D is een redelijk complex programma en veel dingen hangen met elkaar samen. Ik weet niet op welk werkterrein je actief bent, maar er is vrij veel informatie over Civil 3D te vinden in de help / tutorial van Civil 3D zelf. Door gebruik te maken van de tutorial (voorbeeldtekeningen zijn meegeleverd) kom je al een heel eind. Ook is het boek 'Mastering Civil 3D' een goed begin.
Maar het leren van het programma doe je het best in de praktijk; als je er serieus mee aan de slag wilt raad ik je aan eens een workshop te bezoeken of een cursus te volgen, is mijn persoonlijke mening. Dan wordt het wat minder abstract en leer je het sneller, en kun je Civil 3D beter inzetten op je projecten.
door Jordy Brouwers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Guido Groet
  • Guido Groet's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Guido Groet in topic Overzicht van alle commandos van civil 3d 2008

Posted 13 mrt 2009 12:09 #109
Ik heb een hoop software eigenhandig geleerd, maar Civil kun je niet in de praktijk toepassen zonder de standaard basiscursus, is mijn ervaring.
door Guido Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remco Bastiaans
  • Remco Bastiaans's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 112

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Overzicht van alle commandos van civil 3d 2008

Posted 13 mrt 2009 16:05 #111
Ik sluit me volledig aan bij de anderen, civil 3d is niet te vergelijken met AutoCAD omdat de software object georienteerd is, je moet dan namelijk heel anders denken dan wanneer je in AutoCAD werkt. Een basiscursus is naar mijn mening dan ook noodzakelijk, als je de basis onder de knie hebt kun je echter wel jezelf verder ontwikkelen!
door Remco Bastiaans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Overzicht van alle commandos van civil 3d 2008

Posted 22 mrt 2009 10:31 #132
Beste Jeroen,
Ik kan me best voorstellen dat je een overzicht wilt van de commando's, al was het alleen maar om eens te zien wat allemaal mogelijk is. Daarnaast leer je er ook veel van. Bij een nieuwe AutoCAD versie vergelijk ik ook altijd de SETVAR variabelen met de voorgaande versie AutoCAD, daar krijg je veel inzicht van.
Maar om een lijst van Civil 3DCommandos te vinden hoef je zoals Jordy al aangaf niet ver te zoeken.Selecteer inhet Help menu (F1 key) in Civil 3D en dan de Contents tab
vouw de AutoCAD Help Command Reference boom uit om de lijst te zien met een korte omschrijving.

Groet Richard
door Richard de Nier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek