Gemiddelde helling bepalen uit DTM civil 3d

  • Jeroen van der voort
  • Jeroen van der voort's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Gemiddelde helling bepalen uit DTM civil 3d werd gestart door Jeroen van der voort

Posted 18 mrt 2009 10:25 #114
Geachte mensen
Ik zit hier met een vraag over civil 3d. Deze is: bestaan er in civil 3d een mogelijkheid om van in een dtm getekend talud (met h.o.h afstand tussen de punten) een gemiddelde taludhelling bepalen? Deze gemiddelde hallud helling is nodig om een berekend te kunnen maken.
Als vast bedank voor de moeite die uw neemt voor mij?
gr jeroen
door Jeroen van der voort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Guido Groet
  • Guido Groet's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Guido Groet in topic Gemiddelde helling bepalen uit DTM civil 3d

Posted 19 mrt 2009 10:16 #115
Als je de surface style op slopes zet, kun je een goed beeld krijgen welke helling/slope gemiddels in je surface zit (boundary het gedeelte af wat je wilt weten en je overzicht wordt niet verstoord door hetgeen wat om het talud heen staat.
Ik kan in de surface properties bij Statistics geen slope minimum, maximum en gemiddelde vinden. Als hij bestond zou ik hem daar verwachten.
door Guido Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Medhat Hedayet
  • Medhat Hedayet's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Medhat Hedayet in topic Gemiddelde helling bepalen uit DTM civil 3d

Posted 19 mrt 2009 10:26 #116

Ik denk je kan een suface maken dmv de kruin en teen van de talud dan

Bij surface (rechtmouse klik)
-properties
-tapblad statistics
-menu extenden uitklappen
-meangrade/slope.

Ga naar menu surface
add surface labels
slope
kies two points in de command line
klik de kruin en teen op je surface. Dan krijg je de waarde van je talud op dat punt. Herhaal op vast afstanden, zo krijg je een beeld van hoe je talud verloopt en zo kan je ook je gemiddeld taludhelling berekenen.

Succes!
door Medhat Hedayet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek