Datum en projectie t.b.v. coördinaten systeem

  • Arne Kuppens
  • Arne Kuppens's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 1

Datum en projectie t.b.v. coördinaten systeem werd gestart door Arne Kuppens

Posted 12 dec 2019 13:22 #3247
Beste forumleden,

Voor het juiste coördinatensysteem in C3D, ben ik opzoek gegaan naar RDNAPTRANS2008 en eventueel de nieuwste versie 2018.
Is er een mogelijkhied om dit juiste coördinatensysteem voor Nederland in te laden in Civil 3d of in te stellen?

Ik heb al vanalles gelezen en gevonden op dit forum maar niet speciefiek over RDNAPTRANS? In de drawing settings van een tekening heb je deze keuze niet, hoe wordt hiermee omgegaan?

Hoor het graag,
Arne Kuppens
door Arne Kuppens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Wesolek
  • Pascal Wesolek's Profielfoto Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 42

Beantwoord door Pascal Wesolek in topic Datum en projectie t.b.v. coördinaten systeem

Posted 16 dec 2019 08:22 #3248
Beste Arne,

RDNAPTRANS2008 wordt door Autodesk niet voorzien in welke pakketsoftware dan ook (wil zeggen ik ben het nog nooit tegengekomen). Dus deze kan je niet instellen. Civil 3D heeft altijd "Netherlands, Rijksdriehoeksmeting datum, Oblique Stereographic" als standaard in de template gehad. Hier heb ik nooit problemen mee gehad of gehoord dat een collega er problemen mee heeft gehad. Door problemen met GIS export willen mensen hem wel eens op RD-New zetten, maar dat kom doordat de transformatie van bovengenoemde niet goed verloopt in diverse GIS pakketten.
door Pascal Wesolek
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Arne Kuppens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek