3D polyline gebruiken als ref. line

  • tvb
  • tvb's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

3D polyline gebruiken als ref. line werd gestart door tvb

Posted 06 sep 2017 12:19 #3079
Hallo mede Revit/Dynamo gebruikers,

Is het iemand al eens gelukt een dubbelgekromde wegas uit MX of civil (bv. 3D polyline dwg) direct en dynamisch in Revit te gebruiken als referentielijn voor adaptive families?

Voorheen werkte ik altijd met 3D solids uit Civil die ik in Revit als Freeform inlaadde waarna ik mijn model er verder omheen bouwde. Maar met adaptive families is het modelleren van dubbelgekromde elementen al een stuk dynamischer. Maar leidend hierin blijft dan wel de dubbelgekromde referentielijn. Deze kun je er met wat moeite wel handmatig inzetten, maar wat als de as (en dus je referentielijn) wijzigt?
Dan is een geautomatiseerd proces natuurlijk veel aantrekkelijker. Zeker als je je gehele hoofdgeometrie aan deze referentielijn vast hebt zitten...

Iemand een denkrichting hoe dit aan te vliegen? Ik heb ooit eens geruchten gehoord van een dynamoscript die dit mogelijk zou maken....
door tvb

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lammerts
  • Lammerts's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 144

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Hartman
  • Wouter Hartman's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 2

Beantwoord door Wouter Hartman in topic 3D polyline gebruiken als ref. line

Posted 19 sep 2017 10:05 #3083
Op dit moment werken we aan een dubbel gekromde tunnel en dek voor de rondweg Voorst, dit doen we volgens de opzet van Dieter Vermeulen; revitbeyondbim.wordpress.com/2016/08/24/...idge-design-workflow
Je kunt zelfs de uit te lezen punten gebruiken om waardes te berekenen, zoals wandhoogte van een tunnel of afschot van het dek.
Wanneer het alignement veranderd, kun je het excel bestand vervangen en opnieuw inladen.
door Wouter Hartman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • tvb
  • tvb's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door tvb in topic 3D polyline gebruiken als ref. line

Posted 26 sep 2017 09:29 #3085
Wouter Hartman, ontzettend bedankt voor het delen van dit artikel!
Dit ziet er veelbelovend uit. Ik ga er zeker mee aan de slag.
door tvb

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek