Infraworks CIB Country Kit

  • Jeffrey van Tol
  • Jeffrey van Tol's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 6

Infraworks CIB Country Kit werd gestart door Jeffrey van Tol

Posted 19 jun 2019 13:32 #3190
Zoals aangekondigd bij CIA2019: bij deze de Onofficiële Country Kit voor InfraWorks :woohoo:
In de bijlage zitten de bestanden en uitleg over de installatie van de Country Kit.
Download, gebruik en verspreid de Country Kit zoveel mogelijk!

Wil je de InfraWorks werkgroep versterken of heb je onderdelen die toegevoegd mogen worden aan de Country Kit, reageer hier of neem contact op met Jeffrey van Tol.

Klik hier om de bestanden van de Country Kit te downloaden.
door Jeffrey van Tol
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank van der Heijden, John de Leeuw, KirCAD, Steven de Winter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John de Leeuw
  • John de Leeuw's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 6

Beantwoord door John de Leeuw in topic Infraworks CIB Country Kit

Posted 19 jun 2019 15:12 #3191
Hi Jeffrey, gaaf dat jullie deze InfraWorks CIB Country Kit hebben gemaakt en vandaag gereleased!

Ik ben deze nu aan het bekijken en heb nog wel een opmerking erover. Het valt mij op dat er in de kit géén rekening gehouden wordt met relatieve content paden in de ACItem bestanden. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat er in het bijgeleverde VBS script het installatiepad bij de gebruiker achterhaalt wordt? Nadeel hiervan is nu wel dat er twee bibliotheken bijgehouden moeten worden en dat lijkt mij dubbel werk. Ook wordt de country kit hierdoor onnodig 2x zo zwaar want alles staat er nu dubbel in. Dit staat allemaal netjes beschreven in de Best Practices on Creating Content Libraries for InfraWorks. Is de werkgroep bekend met dit document?
door John de Leeuw

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kasper van Duijn
  • Kasper van Duijn's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 1

Beantwoord door Kasper van Duijn in topic Infraworks CIB Country Kit

Posted 19 jun 2019 16:36 #3192
Hoi John,

De werkgroep is bekend met dat document. In eerste instantie hebben we de Country Kit wel opgebouwd met relatieve paden. Echter bleek dit niet te werken. Mogelijk ligt dit aan de keuze om het als onofficiële Kit in te pakken, als dezelfde onderdelen toegevoegd worden in de 'gewone' rescources mappen, werken relatieve paden wel. Een reden hiervoor zou kunnen zijn dat onze BNL Country Kit map achter de schermen niet toegevoegd wordt aan een lijst waar de relatieve paden naartoe kunnen verwijzen, maar dat is speculeren.

Door de 2 locaties en absolute paden hebben we 2 aparte set met style rules gemaakt. Doordat alleen de padnaam gewijzigd hoeft te worden is dit met een find-replace in Notepad++ om te zetten voor de hele Kit.
De shared_assets zijn voor beide in principe hetzelfde, ze staan in beide mappen zodat makkelijk te volgen is wat er gebeurd. Er kan ook gekozen worden om de vbs iets ingewikkelder te maken en maar 1x de shared assets erin te hebben. Maakt het geheel iets minder transparant, maar zou de grote van het te downloaden bestand bijna halveren.
door Kasper van Duijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris André
  • Chris André's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 4

Beantwoord door Chris André in topic Infraworks CIB Country Kit

Posted 12 jul 2019 15:41 #3196
Hebben anderen ook het probleem dat de online viewer in BIM360 niet meer werkt sinds de Country Kit?
Bij het synchroniseren naar de BIM360 omgeving geeft het online een gebroken document symbool, het synchronizeren zelf werkt nog prima en op andere computers is het model ook keurig te zien. De shared view optie werkt ook prima.

Bij Autodesk een ticket gemaakt, ze geven de volgende reactie:

Thanks again for your recent support request for case ##. I have received feedback from our Development Team so wanted to provide an update on this issue.

The root cause for it is the custom country kit itself - at this time the LMV generator can only process the information coming from official country kits. This means the model can be syncronized to BIM 360 for collaboration purposes, but the viewer is unable to generate the correct data for visualization purposes.

The solution would be to remove the country kit information from the model, but this would create a collateral issue, as the custom content would not be displayed in the model.

door Chris André

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John de Leeuw
  • John de Leeuw's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 6

Beantwoord door John de Leeuw in topic Infraworks CIB Country Kit

Posted 08 aug 2019 09:15 #3199
Hi Chris, dit is een bekend probleem en heb ik zelf ook gezien bij het maken van onze eigen NL Assets. Ik ben inmiddels wel zover dat ik een workaround heb gevonden voor dit probleem. Zie de bijlage met een BIM360 model van alle custom wegprofielen die ik heb gemaakt en ook goed opgepakt worden door de LMV.

Bijlage niet gevonden

Last Edit:08 aug 2019 09:17 door John de Leeuw
Laatst bewerkt 08 aug 2019 09:17 doorJohn de Leeuw. Reden: bijlage komt niet mee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bert Douma
  • Bert Douma's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 3

Beantwoord door Bert Douma in topic Infraworks CIB Country Kit

Posted 22 aug 2019 14:42 #3200
Hoi mannen,

Klopt het dat ik de country kit niet meer kan downloaden? Als ik op de link klik krijg ik een melding'ongeldige koppeling' van een site die zich amsterdam.sharefile.eu noemt.
Of zit ik dan op de verkeerde plek te downloaden?
Alvast bedankt!
door Bert Douma

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek