volume surface in section view

  • rombaut
  • rombaut's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

volume surface in section view werd gestart door rombaut

Posted 26 mrt 2010 14:51 #1067
een klein vraagje

als je een volume surface maakt kun je dit alleen in een profile view zichtbaar maken. Spijtig genoeg zijn profile views heel star, je kan er geen surfaces uithalen of bijsteken, etc.
Met een section view ben je wel heel flexibel maar daar krijg je weer geen volume surface in.

Ik dacht dit te kunnen omzeilen door in de bandset van de section een band te steken met daarin een lijntje met een variabele lengte (de delta tss de twee surfaces), maar dat lukt ook niet (je kan wel de delta van de twee surfaces als getal weergeven)

heeft er iemand nog een idee???

mercikes Peter
door rombaut

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:volume surface in section view

Posted 26 mrt 2010 15:10 #1068
Peter,

Het is me niet duidelijk wat je probeert te bereiken, en wat het probleem precies is ?

Ook bij profile views kun je surfaces uit- of aanzetten bijvoorbeeld, maar ik weet niet of je dat bedoeld.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • rombaut
  • rombaut's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door rombaut in topic Re:volume surface in section view

Posted 26 mrt 2010 15:27 #1069
Hey Jordy
bedankt voor de snelle reactie

wat ik bedoel:
In een profile kan je nadat dit gemaakt is geen extra surface meer bijsteken, als je dat wilt moet je een nieuw profile maken met daarin de nieuwe surfaces.

Bij een section kan je na het maken van de section views op een heel gemakkelijke manier nog nieuwe surfaces bij insteken.
Mijn probleem is dat je enkel in profile views een volume surface kan weergeven.
Indien je echter elke twee maand een nieuwe meting binnen krijgt en deze steeds moet vergelijken, moet je elke keer nieuwe profiles maken.
Zou je dit echter kunnen doen met section views moet je echter enkel je nieuw surface in je section view steken.

Nu kun je echter in section view geen volume surface laten zien.
Dit dacht ik te omzeilen door in de bandset een soort van delta weergave automatisch te laten tekenen, door je tick lengte te koppelen aan de uitkomst van je delta,
maar ja dat lukt dus niet.

Maar misschien heeft er iemand een ander idee om dit probleem te omzeilen en op een of andere manier een soort van verschilprofiel (volume surface) te genereren in een section view

hopelijk is deze uitleg iets duidelijker

gr Peter
door rombaut

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Henri Latour
  • Henri Latour's Profielfoto Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
  • Berichten: 24

Beantwoord door Henri Latour in topic Re:volume surface in section view

Posted 26 mrt 2010 16:04 #1070
Beste Peter,

Ik zie jouw probleem niet echt (of ik mis misschien iets).

Als je via profile -> create surface profile je alignement selecteerd kan je nog altijd nieuwe surfaces en ook volume surfaces toevoegen. Ook kan je dan in je band de hoogtes van je volumesurface weergeven.

Je hoeft hiervoor geen nieuwe profile surface profile aan te maken.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

succes ermee.
door Henri Latour

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:volume surface in section view

Posted 29 mrt 2010 16:23 #1074
Peter,

Zoals Henri aangeeft is het vershcil me niet echt duidelijk. Heb je veel verschillende alignementen, die je gebruikt om doorsnedes te genereren ?
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek