Triangulatie surface met bochten
- Maarten Nijhuis
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Hallo,
Ik ben bezig een watergang in 3d te maken voor machinine besturing. Nu zitten er echter nogal veel bochten in deze watergang. Als ik er een surface van maak snijdt hij deze bochten te veel af. Hoe kan ik de bochten beter verdelen zodat deze er goed in komen?
Mvg M. Nijhuis
Ik ben bezig een watergang in 3d te maken voor machinine besturing. Nu zitten er echter nogal veel bochten in deze watergang. Als ik er een surface van maak snijdt hij deze bochten te veel af. Hoe kan ik de bochten beter verdelen zodat deze er goed in komen?
Mvg M. Nijhuis
door Maarten Nijhuis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jordy Brouwers
- Offline
- Platinum lid
- Berichten: 371
Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Triangulatie surface met bochten
Posted 29 mrt 2010 16:27 #1076
Waarschijnlijk gebruik je breaklines om je surface aan te maken ? Als er bogen in de breaklines zitten, worden deze omgezet in rechte lijnen ivm de triangulatie.
er is een optie in het brealine venster, waar je de maximale afwijking tov de originele lijn kunt aangeven. Ik weet de term even niet meer van buiten. deze is standaard vrij groot (ik geloof 1 meter), die moet je dan terugbrengen naar een lagere waarde.
er is een optie in het brealine venster, waar je de maximale afwijking tov de originele lijn kunt aangeven. Ik weet de term even niet meer van buiten. deze is standaard vrij groot (ik geloof 1 meter), die moet je dan terugbrengen naar een lagere waarde.
door Jordy Brouwers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dick de Jongh
- Offline
- Premium lid
- Berichten: 157
Beantwoord door Dick de Jongh in topic Re:Triangulatie surface met bochten
Posted 29 mrt 2010 16:35 #1077
Kan je aanpassen bij Edit Command Settings -> AddSurfaceBreaklines dan Default mid -ordinate distance
kleiner dan 1 maken
kleiner dan 1 maken
door Dick de Jongh
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remco Bastiaans
- Offline
- Premium lid
- Berichten: 112
Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Triangulatie surface met bochten
Posted 30 mrt 2010 11:31 #1079
Wat ook nog een mogelijkheid is, maar wel wat handwerk kost, is de bogen omzetten naar FeatureLines. Je kunt dan handmatig extra punten toevoegen in de boog en de featureline daarna toevoegen als breakline. Je kunt dan kiezen om grips toe te voegen of elevation points. Dit is wellicht een optie om op enkele locaties heel specifieke punten mee te nemen in de berekening van de triangulatie.
door Remco Bastiaans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Luit
- Bezoeker
wat hierboven ook gezegd wordt; de mid ordinate distance zet ik altijd op 0.01. dan is het probleem geheel opgelost.
anders bel maar even maarten dan leg ik het je zo uit.
mvg luit
anders bel maar even maarten dan leg ik het je zo uit.
mvg luit
door Luit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Pascal Wesolek