Switchen tussen vensters in 2011 trager?

  • Bert Douma
  • Bert Douma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Switchen tussen vensters in 2011 trager? werd gestart door Bert Douma

Posted 04 mei 2010 14:44 #1196
Mannen, ik ben nieuw hier op dit forum maar werk al jaren met Autocad en sinds een paar jaar met Civil 3D.
Nu werk ik sinds kort met Civil 3D 2011 64 bit (tot nu toe alleen 'as Autocad 2011') maar bij mij gaat het switchen tussen verschillende tekeningen naarmate ik het programma langer open heb staan steeds trager. Niet dat je tijden zit te wachten, maar het kan wel oplopen tot bijna een minuut. Voor de rest ben ik prima te spreken over Civil 2011 en werkt het normaal. Aangezien ik dit in eerdere versies van Civil/Autocad niet ben tegengekomen vraag ik me af of het aan mijn (nieuwe) pc ligt, of aan de Autocad.
Herkennen julie dit probleem en weet iemand wat je er aan kan doen?

Bijvoorbaat dank! Bert
door Bert Douma

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Switchen tussen vensters in 2011 trager?

Posted 06 mei 2010 13:18 #1201
Tot nu toe is mij dit niet opgevallen, nee.

Misschien ligt het aan je instellingen, bijvoorbeeld dat alle layouts gecached worden ofzo?
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Cristian Otter
  • Cristian Otter's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 68

Beantwoord door Cristian Otter in topic Re:Switchen tussen vensters in 2011 trager?

Posted 06 mei 2010 16:10 #1203
Ik heb er ook geen last van. Welk OS gebruik je?
door Cristian Otter

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Re:Switchen tussen vensters in 2011 trager?

Posted 06 mei 2010 19:53 #1204
We hebben dit verschijnsel ook gehad met versie 2010. Er was toen duidelijk verschil te bespeuren tussen AutoCAD MAP 3D en Civil 3D. Tekenaars ergerde zich hieraan. Maar met een nieuwer type Dell Workstation en meer werkgeheugen was dit verschil tussen MAP en Civil niet meer. Dus ik denk dat het wel een PC issue is.
door Richard de Nier

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Hans Lammerts
  • Hans Lammerts's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Hans Lammerts in topic Re:Switchen tussen vensters in 2011 trager?

Posted 09 mei 2010 22:58 #1207
Denk het niet. De nieuwe layertechniek maakt Autocad in ieder geval trager. Je kunt dit uitzetten met de variabele LAYERDLGMODE. Er zijn nog wel meer (nieuwe) variabelen die meer vragen van de processor.

www.dailyautocad.com/2010/03/how-do-i-br...ayer-dialog-box.html
Last Edit:09 mei 2010 22:59 door Hans Lammerts
Laatst bewerkt 09 mei 2010 22:59 doorHans Lammerts.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Bert Douma
  • Bert Douma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Bert Douma in topic Re:Switchen tussen vensters in 2011 trager?

Posted 10 mei 2010 17:59 #1216
Ik werk met Windows 7, met 6gb intern geheugen, 64 bit, dus dat zal het probleem niet zijn, ik kan binnenkort wel wat geheugen erbij in stoppen en dan kijken wat het verschil is maar ik denk dat het inderdaad weleens te maken kan hebben met het lagensysteem, wat Hans Lammerts aangeeft. Sinds ik met 2011 werk heb ik de layer manager in de 'nieuwe' look open staan, voorheen had ik de 'classic' look via LAYERDLGMODE ingesteld. Met de 'nieuwe' look moet hij de laaginstellingen ieder moment in z'n geheugen hebben (neem ik aan) omdat je ieder moment het schermpje open kan klappen. Met het oude systeem laadde hij de laaggegevens pas als je het schermpje opende. Ik zal kijken wat het verschil is...
door Bert Douma

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek