Featurelines snijdingen
- Anton Huizinga
- Offline Onderwerp Auteur
- Premium lid
Featurelines zijn leuke dingen en ik gebruik ze soms ook voor construeren van objecten. Bijvoorbeeld als een landmeter een lijn gemeten heeft en aangeeft dat deze met een offset van zoveel meter en dan zoveel omhoog nog een keer getekend moeten worden, dan is het heel eenvoudig om een featureline te offsetten en te verhogen. Gemakkelijker dan een 3D poly.
Maar wat ik constateer is dat featurelines die elkaar snijden, automatisch knikpunten gaan toevoegen waar ze elkaar snijden, en ook in hoogte verspringen als de bovenste hoger ligt dan de onderste.
Is het mogelijk om ergens aan te geven dat er geen knikpunten (of in ieder geval geen aanpassing in hoogte) optreedt bij featurelines?
Maar wat ik constateer is dat featurelines die elkaar snijden, automatisch knikpunten gaan toevoegen waar ze elkaar snijden, en ook in hoogte verspringen als de bovenste hoger ligt dan de onderste.
Is het mogelijk om ergens aan te geven dat er geen knikpunten (of in ieder geval geen aanpassing in hoogte) optreedt bij featurelines?
door Anton Huizinga
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jordy Brouwers
- Platinum lid
Volgens mij moet je ze dan in aparte sites stoppen
door Jordy Brouwers
- Richard de Nier
- Senior lid
Dat is inderdaad de oplossing. Objecten in verschillende sites reageren niet op elkaar. Dit zelfde principe zie je ook bij bijvoorbeeld een alignment dat aansluit op bijvoorbeeld een grading object (aansluitingsweg op een parkeer terrein b.v.). Wijzigt de hoogte van de alignment dan trekt deze de grading mee, waardoor een geknikt vlak ontstaat. Dit voorkom je door de alignment in een andere site te zetten.
door Richard de Nier
- Anton Huizinga
- Offline Onderwerp Auteur
- Premium lid
Jammer dat het geen property of setting is maar mooi dat er wel een oplossing is Wel verklaarbaar dus.
door Anton Huizinga
Moderators: Pascal Wesolek