Bestaat zo'n subassembly al?

  • Jeroen Roerade
  • Jeroen Roerade's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Bestaat zo'n subassembly al? werd gestart door Jeroen Roerade

Posted 10 mei 2010 12:01 #1214
Voor het opstellen van een corridor met sloot en dan dijk heb ik een subassembly nodig die van een marker point met een offset naar het surface gaat. LinkOffsetOnSurface doet dit, maar alleen vanaf baseline. En dat is het begin van assembly. Ik wil hem graag offsetten vanaf een marker point in de assembly, niet vanaf de baseline.

Heeft iemand een idee hoe dat voor elkaar te krijgen?

Groet, Jeroen
door Jeroen Roerade

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?

Posted 10 mei 2010 21:24 #1219
ik denk dat het even puzzel wordt, al naar gelang je situatie.

je kunt met targets werken. wellicht je kunt ook met een generic link de breedte aangeven, en dan zeer stijl (in principe verticaal) naar een surface targetten.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Dennis Zwanenburg
  • Dennis Zwanenburg's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Dennis Zwanenburg in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?

Posted 10 mei 2010 21:57 #1220
Assemblies in elkaar knutselen is altijd een leuke klus. Heb je een schetsje van wat je precies wil? Dit brengt wat meer duidelijkheid en mogelijk een creatieve oplossing :)
door Dennis Zwanenburg

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jeroen Roerade
  • Jeroen Roerade's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen Roerade in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?

Posted 11 mei 2010 08:54 #1226
Ik had een schetsje toegevoegd, maar dat ging niet goed. Ik probeer het nog een keer :)

De standaard subassembly die ik noemde doet eigenlijk wat ik wil, alleen niet vanaf de goede basis. Ik heb de cursus subassemblies maken vluchtig doorgekeken, maar ik heb al gezien dat ik daar wel even de tijd voor moet nemen :) Vandaar mijn vraag of zoiets redelijk eenvoudig gemaakt kan worden of bestaat..

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Last Edit:11 mei 2010 08:58 door Jeroen Roerade
Laatst bewerkt 11 mei 2010 08:58 doorJeroen Roerade.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Dennis Zwanenburg
  • Dennis Zwanenburg's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Dennis Zwanenburg in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?

Posted 12 mei 2010 13:45 #1236
Duidelijk, je wilt vanaf de teen van het dijklichaam een bepaalde breedte overbruggen en dan een sloot maken.

Vraag is even welke situatie je hebt:

a) Sloot met vaste bodemhoogte in NAP:
Als je deze sloot netjes wilt uitzetten buiten dan zul je de slootbodem uitzetten, daarna de taludbreedte, welke bepaald wordt door het hoogteverschil. Maw de boveninsteek die zal verder naar buiten liggen naarmate het terrein hoger ligt.

b) Sloot met vaste diepte tov maaiveld:
Als je deze sloot maakt dan zul je zien dat bij elke hoogtebeweging in het terrein ook je sloot zal gaan bewegen. Deze vorm geeft dus een grillig verloop omdat het sterk op de hoogte reageerd.

Als je situ a hebt dan is de oplossing makkelijk, situ b wordt wat lastiger *nice*
door Dennis Zwanenburg

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jeroen Roerade
  • Jeroen Roerade's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen Roerade in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?

Posted 12 mei 2010 15:05 #1237
Ik wil vanaf de projectgrens een sloot maken, daarna een bepaalde breedte overbruggen, daarna een dijklichaam maken. Mijn assembly begint dus helemaal rechts in het plaatje..

In deze fase heb ik:
1) een assembly gemaakt voor het uitgraven van de sloot (vaste bodemhoogte trouwens).
2) featureline waar de sloot het maaiveld weer snijdt, ge-extraheerd en ge-offset naar bepaalde breedte.
3) offset lijn vereenvoudigd om weer te gebruiken als nieuw alignment voor het tweede assembly, namelijk dijklichaam.

(2) heeft een onnauwkeurigheid die ik liever ontwijk. Ook gebruik ik liever 1 assembly, omdat dat tijd scheelt. Ik moet dit voor een x aantal principe doorsnedes doen. De featurelijn (ge-explodeerd naar 3Dpolylijn) is niet eenvoudig te offsetten omdat de lijn zichzelf her en der kruist. Redelijk bewerkelijk dus.
door Jeroen Roerade

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek