Bestaat zo'n subassembly al?
- Remco Bastiaans
- Offline
- Premium lid
- Berichten: 112
Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?
Posted 12 mei 2010 15:21 #1238
Als de grens al bekend is zou je vanaf je weg een linkwidthandslope kunnen gebruiken, deze targetten naar de projectgrens (ook 3d), deze link daarna onzichtbaar maken met Omit Link. Daarna vanaf dat punt weer terug bouwen richting je verharding, je kunt dan eventueel LinkSlopeBetweenPoints gebruiken om de boel dicht te laten maken. (die rekent van twee kanten naar een snijpunt toe. Uiteraard krijg je dan wel ergens een variabele berm/strook, ik weet niet of dat een probleem is......
Inderdaad zou die linkoffsetonsurface voor jou perfect zijn echter dan vanaf een punt dat je zelf kunt bepalen.
Inderdaad zou die linkoffsetonsurface voor jou perfect zijn echter dan vanaf een punt dat je zelf kunt bepalen.
door Remco Bastiaans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dennis Zwanenburg
- Bezoeker
Beantwoord door Dennis Zwanenburg in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?
Posted 16 mei 2010 22:17 #1239
Het gebruiken van de snijlijn van de sloot met de surface heeft het nadeel dat je met je hoogte gaat "zwabberen" waardoor het achtergelegen dijklichaam ook niet meer strak wordt. Ik zou vanaf de slootbodem, als hulpsubassemblie een LinkWidtAndSlope (of LinkSlopeToElevation voor vaste hoogte) naar de eerste boveninsteek van de dijk maken (beetje rekenen) en vanaf daar terug targetten naar de surface. De sloot maak je aan de linkerzijde ook vanaf de bodem met een LinkSlopeToSurface. Als de surface redelijk dezelfde hoogtes hebben over de 6 meter die je wilt overbruggen zal deze breedte zich wel gelijkmatig gedragen.
Wat Remco al aangaf is dat je met OmitLink deze uit kan zetten. Ik codeer de link nog wel eens met *Hulp, waardoor deze wel zichtbaar blijft voor jezelf. Dergelijke situaties zijn prima op te lossen binnen deze tab Generic
Onder Gradings kun je trouwens alle tools vinden om 3D featurelines en polylines te bewerken ... erg handig
Wat Remco al aangaf is dat je met OmitLink deze uit kan zetten. Ik codeer de link nog wel eens met *Hulp, waardoor deze wel zichtbaar blijft voor jezelf. Dergelijke situaties zijn prima op te lossen binnen deze tab Generic
Onder Gradings kun je trouwens alle tools vinden om 3D featurelines en polylines te bewerken ... erg handig
door Dennis Zwanenburg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Roerade
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Beantwoord door Jeroen Roerade in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?
Posted 17 mei 2010 09:20 #1240
Dennis,
Je eerste opmerking is eigenlijk meteen raak. Ik heb nu een VO moeten maken, vooral ivm eerste volumeberekening. Voor de volgende fase zal ik toch eerst eens om tafel gaan zitten om de uitgangspunten wat concreter vast te leggen.
Je aanwijzing met een hulpsubassembly vanaf slootbodem is op zich ook zo gek nog niet. Alhoewel daar ook nog altijd een onnauwkeurigheid in blijft zitten.
Tja, hoe nauwkeurig willen ze t hebben..
Bedankt allen
Je eerste opmerking is eigenlijk meteen raak. Ik heb nu een VO moeten maken, vooral ivm eerste volumeberekening. Voor de volgende fase zal ik toch eerst eens om tafel gaan zitten om de uitgangspunten wat concreter vast te leggen.
Je aanwijzing met een hulpsubassembly vanaf slootbodem is op zich ook zo gek nog niet. Alhoewel daar ook nog altijd een onnauwkeurigheid in blijft zitten.
Tja, hoe nauwkeurig willen ze t hebben..
Bedankt allen
door Jeroen Roerade
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dennis Zwanenburg
- Bezoeker
Beantwoord door Dennis Zwanenburg in topic Re:Bestaat zo'n subassembly al?
Posted 17 mei 2010 09:42 #1241
Yo,
Misschien moet je de volgende 2 dingen nog doorvoeren om het strak te krijgen op basis van je plaatje.
1) Aslijn niet op rechterinsteek leggen maar op de slootbodem, hier heb je ook een vast hoogte. Als je de projectgrens gebruikt met de hoogte van de surface heb je al een onnauwkeurigheid te pakken.
2) Stuk tussen dijk en sloot ook met een subassemblie dichttimmeren. De LinkToSurface ook vervangen door LinkWidthAndSlope.
Met deze 2 akties krijg je wel een strrrrak model
Succes!
Misschien moet je de volgende 2 dingen nog doorvoeren om het strak te krijgen op basis van je plaatje.
1) Aslijn niet op rechterinsteek leggen maar op de slootbodem, hier heb je ook een vast hoogte. Als je de projectgrens gebruikt met de hoogte van de surface heb je al een onnauwkeurigheid te pakken.
2) Stuk tussen dijk en sloot ook met een subassemblie dichttimmeren. De LinkToSurface ook vervangen door LinkWidthAndSlope.
Met deze 2 akties krijg je wel een strrrrak model
Succes!
door Dennis Zwanenburg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Pascal Wesolek