Exporteren naar Microstation V8 dgn bestand

  • Martijn Jacobs
  • Martijn Jacobs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Exporteren naar Microstation V8 dgn bestand werd gestart door Martijn Jacobs

Posted 17 mei 2010 13:28 #1244
Ik moet een dwg aanleveren als Microstation V8 dgn bestand. Dit wil ik doen middels file > export > export to other formats.

Als ik hier DGN V8 selecteer en druk op save vraagt AutoCAD voor een 'seed file'. Deze heb ik echter niet (of weet niet waar ik hem moet zoeken).

Is dit iets dat ik aangeleverd moet krijgen bij de te gebruiken data, of is dit iets dat standaard is geregeld?

Kan iemand me hiermee helpen??

Alsvast bedankt!

Martijn

PS. deze tekening moet ook aangeleverd worden als ESRI ArcGis 9.2 shape. Is dit ook vanuit autocad te doen of moet dit met tussenkomst van ArcGis (uitwisselen middels dxf bestand)?

THNX!
door Martijn Jacobs

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Exporteren naar Microstation V8 dgn bestand

Posted 17 mei 2010 13:48 #1245
Seed files staan in de map waar ook de templates zijn opgeslagen, ergens op je C-schijf. Je zou in Verkenner kunnen zoeken op *.dgn files, dan vind je ze wel.

Esri shape kan gemaakt worden via commando MAPEXPORT maar volgens mij moet je dan wel Object data aan je objecten hebben.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Peter Ingels
  • Peter Ingels's Profielfoto Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
  • Berichten: 30

Beantwoord door Peter Ingels in topic Re:Exporteren naar Microstation V8 dgn bestand

Posted 17 mei 2010 13:48 #1246
Beste Martijn,

Een seed file uit Microstation is ongeveer het zelfde als een dwt file in AutoCAD.
De standaard seed file van AutoCAd gebaseerde producten kan je terug vinden onder de standaard template folder van AutoCAD. Voor mijn C3D 2010 op Windows XP is dat:
C:\Documents and Settings\pin\Local Settings\Application Data\Autodesk\C3D 2010\enu\Template[


Shape bestanden kan je aanmaken met AutoCAD MAP, niet met gewoon AutoCAD. Daar AutoCAD MAP volledig vervat zit in Civil 3D, kan je ook shape bestanen aanmaken vanuit Civil 3D.

Via het commando "mapexport" kan je een shp (shape) bestand aanmaken.

Succes
Peter
Last Edit:18 mei 2010 14:40 door Peter Ingels
Laatst bewerkt 18 mei 2010 14:40 doorPeter Ingels.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek