Voetpad langs straat zonder subassembly band

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Voetpad langs straat zonder subassembly band werd gestart door Anton Huizinga

Posted 23 jun 2010 14:12 #1359
Ik heb een principe doorsnede van een weg met daarnaast een voetpad. Nu wil ik geen subassembly voor de band inbrengen maar direct het voetpad tegen mijn toplaag asfalt plaatsen. Ik heb nu met standaard AutoCAD functie Move de subassembly Tegels verplaatst naar boven en gekoppeld aan de breedte van de asfalt toplaag. Bij wijzigen van de wegbreedte gaat het voetpad mee.

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Is dit mogelijk? Of gebruikelijk? Ik link namelijk de subassemblies niet op een point maar zweven eigenlijk los in de assembly. Als ik de Tegels nog een keer kopieer dan is het plaatsingspunt ook verschoven. Maar het lijkt wel te werken...

Ook vraag ik me af of het mogelijk is om een subassembly te maken met alleen 1 rechtopstaande lijn. Dus 1 top point, 1 bottom point en 1 link. Het maken gaat wel maar zodra ik deze aan mijn assembly koppel dan krijg ik een fatal error.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Voetpad langs straat zonder subassembly band

Posted 24 jun 2010 08:39 #1360
Ik zou niet met het commando move werken, maar de sub assemblies aan elkaar knopen. Ik weet ook niet of deze dan anders netjes met de targets meegaat.

In dit geval zou je generic link kunnen gebruiken om de koppeling te leggen. Dus vanaf kant asfalt bv een slope en vertical deflection. Omit link aanzetten en je link wordt niet weergegeven, maar de assemblies zijn wel correct gekoppeld.

1 rechtopstaande lijn kan, ook weer een slope en vertical deflection. Vertical deflection is dna je hoogteverschil, en als slope vul je vertical in. tenminste, als die truc nog werkt ;-)

uiteraard kun je van deze link alleen geen surface maken.
Last Edit:24 jun 2010 08:40 door Jordy Brouwers
Laatst bewerkt 24 jun 2010 08:40 doorJordy Brouwers.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Voetpad langs straat zonder subassembly band

Posted 24 jun 2010 09:33 #1361
Ik heb 'm eerst wel gekoppeld en toen verplaatst met Move. Bij het verbreden van de weg gaat het voetpad wel mee, ook in hoogte. Maar omdat je nergens leest dat dit "normaal" is in een assembly vroeg ik me af of het een goedaardige bug is of functionaliteit.

Ik had al geprobeerd om een subassembly te maken met een rechtopstaande lijn en twee punten en dat gaat prima, tot ik 'm aan de assembly toevoeg. Dan krijg ik een fatal error.

Zal het nog eens proberen met jouw tip.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Voetpad langs straat zonder subassembly band

Posted 24 jun 2010 10:03 #1362
Met een LinkVertical lijkt het goed te gaan :-)

'k Ga weer verder spelen...
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Re:Voetpad langs straat zonder subassembly band

Posted 24 jun 2010 10:07 #1363
Ik weet niet zeker of dat de oorzaak van je fatal error is, maar het zou heel goed kunnen zijn als je de "vertikale lijn" niet helemaal vertikaal maakt, maar bv 1mm in (de juiste!!) x-richting verandert, dat het dan wel lukt. Dit is tòch beter, omdat je dan weet wat je links e.d. gaan doen. Anders heb je kans op een erg vreemde topsurface.
door Marco de Voogd

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Voetpad langs straat zonder subassembly band

Posted 24 jun 2010 10:20 #1364
Wat ik gedaan heb is als volgt: tekenen van een rechte lijn van 10cm, hier een subassembly van gemaakt, 1 link code en 2 point codes aan toegevoegd. Tot zover prima, tot ik hem koppel aan een punt in een assembly, dan wordt het geplaatst en direct erachteraan een fatal error.

Ook met de tip van Marco werkt het niet. Maar met een standaard LinkVertical doet ie het wel.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek