Corridor featurelines

• m.otterspeer
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door m.otterspeer in topic Re:Corridor featurelines

Posted 15 jul 2010 14:20 #1426
Op je screenshot is niet goed te zien waar de frequenties zitten. Ik vermoed namelijk dat er op deze stations geen punt aanwezig is. hierdoor onderbreekt de corridor featureline.
Interresante dingen om te onderzoeken is het maaiveld dat op die plekken zit. Verder is het ook handig om via de corridor section editor deze stukken te bekijken wat er in het dwarsprofiel gebeurd. Dat heeft voor mij vaak opheldering gegeven.
Verder reageert mijn event viewer niet altijd als er fouten in het model zitten, dus ik kijk ook vaak even in de event viewer.

groeten,
Marc
door m.otterspeer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marco de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Re:Corridor featurelines

Posted 15 jul 2010 14:27 #1427
Hoi,
ik weet... het is geen oplossing, maar misschien is het mogelijk om je "as" op een andere plaats te kiezen (zie gele lijnen in bijlage), en dan in je assemblie rechts van je "as" een subassemblie op te nemen, wat je naar je alignment (wat je nu als "as" gebruikt) kunt targetten. (hierdoor krijg je ook een 'mooier' dijklichaam met rechte kruin en tussenberm, hoewel ik natuurlijk niet weet of dat je bedoeling is ) Ik gok dat je dan gewoon een getrokken lijn krijgt. Ben benieuwd.

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

door Marco de Voogd

• Jeroen Roerade
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jeroen Roerade in topic Re:Corridor featurelines

Posted 15 jul 2010 14:37 #1428
Hoi,

Marc, de frequenties zijn inderdaad niet te zien. De gaten die op de screenshot te zien zijn, lopen precies van n naar n+1. Er worden dus wel punten gevonden. In de corridor section editor (per frequentie zichtbaar) ziet het er dus ook goed uit. Event viewer zal ik eens checken.

Marco, mijn as ligt nu op de projectgrens. Dat is een mooie as, met rechte stukken en vloeiende bochten. Zoals je kunt zien zijn berm en kruin ook mooi recht ;) Alleen de insnijding met maaiveld loopt een beetje grillig. Mijn assembly loopt van de as (profile = vaste ontwerphoogte, dus niet maaiveld) omhoog naar berm, en dan weer terug naar surface.

Allen, bedankt voor het meedenken tot nu toe. Mijn corridor voldoet wel, maar bij het maken van een surface van corridor kan ik niet kiezen voor corridor extends as outer boundary. Dan zou het handig zijn om een continue featureline te kunnen extraheren. Maar helaas is die van mij niet (altijd) continu. Dat kost helaas extra werk..

Vriendelijke groet,
Jeroen
door Jeroen Roerade

• Remco Bastiaans
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Corridor featurelines

Posted 15 jul 2010 20:29 #1429
Dat laatste is meestal wel eenvoudig op te lossen. Vraag me niet waarom de software dit doet, maar als je een tweede baseline toevoegt (gewoon zonder regions) dan kun je deze optie wel kiezen.
door Remco Bastiaans

• Marco de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Re:Corridor featurelines

Posted 16 jul 2010 11:16 #1434
Handige tip! Bedankt.
door Marco de Voogd

Moderators: Pascal Wesolek