punten over 3d polylijn
- r.griffith@geonius.eu
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Ik heb de vraag gekregen om over een gasleiding de diepte (hoogte dus) om de 10 meter te annoteren
Ik heb een XYZ bestand ontvangen van de ingemeten gasleiding van 711 punten waarbij de afstand tussen de punten soms 25 cm is en soms 10 meter (geen gelijke interval dus). Ik heb de punten ingeladen en er vervolgens een 3d polylijn over laten trekken. Maar ik kan wel extra punten toevoegen om de 10 meter als ik er een featureline van maak maar ik kom er niet uit om énkel punten om de 10 meter over te houden, zodat ik die weer kan annoteren.
Inmiddels heb ik het even met MX gedaan maar het leek mij dat dit ook niet zo moeilijk moet zijn in civil... Ik weet alleen niet hoe?
Misschien dat iemand dit weet. Het is altijd handig voor een volgende keer
ps. ik heb civil 2010
Groeten Robin
Ik heb een XYZ bestand ontvangen van de ingemeten gasleiding van 711 punten waarbij de afstand tussen de punten soms 25 cm is en soms 10 meter (geen gelijke interval dus). Ik heb de punten ingeladen en er vervolgens een 3d polylijn over laten trekken. Maar ik kan wel extra punten toevoegen om de 10 meter als ik er een featureline van maak maar ik kom er niet uit om énkel punten om de 10 meter over te houden, zodat ik die weer kan annoteren.
Inmiddels heb ik het even met MX gedaan maar het leek mij dat dit ook niet zo moeilijk moet zijn in civil... Ik weet alleen niet hoe?
Misschien dat iemand dit weet. Het is altijd handig voor een volgende keer
ps. ik heb civil 2010
Groeten Robin
door r.griffith@geonius.eu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dick de Jongh
- Premium lid
Hoi,
de punten om de 10 meter kan je het beste in een andere pointgroup zetten en zo verder annoteren
wat ook makkelijk is gewoon via _3dpoly
dan gewoon de xyz gegevens kopiëren uit text bestand in de comandline
word gewoon de 3dpoly getekend
dan via _AeccCreatePointMeasureObject de point creëren
de punten om de 10 meter kan je het beste in een andere pointgroup zetten en zo verder annoteren
wat ook makkelijk is gewoon via _3dpoly
dan gewoon de xyz gegevens kopiëren uit text bestand in de comandline
word gewoon de 3dpoly getekend
dan via _AeccCreatePointMeasureObject de point creëren
door Dick de Jongh
- r.griffith@geonius.eu
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Beantwoord door r.griffith@geonius.eu in topic Re:punten over 3d polylijn
Posted 16 jul 2010 11:46 #1435
hey,
dat gelijk de xyz gekopeerd kon worden wist ik niet, maar het is eigelijk een penz bestand met punt nr ervoor dus dan zou ik die kolom eruit moeten halen. Maar handig om te weten.
met de _AeccCreatePointMeasureObject kan ik niet kiezen uit een 3dpolylijn, wel uit een featurelijn. nou heb ik van de 3dpoly een featureline gemaakt maar dan vraagt civil bij ieder puntje om een pointname, ik dacht dat dat wel uit kon maar weet niet meer hoe...
dat gelijk de xyz gekopeerd kon worden wist ik niet, maar het is eigelijk een penz bestand met punt nr ervoor dus dan zou ik die kolom eruit moeten halen. Maar handig om te weten.
met de _AeccCreatePointMeasureObject kan ik niet kiezen uit een 3dpolylijn, wel uit een featurelijn. nou heb ik van de 3dpoly een featureline gemaakt maar dan vraagt civil bij ieder puntje om een pointname, ik dacht dat dat wel uit kon maar weet niet meer hoe...
- r.griffith@geonius.eu
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Beantwoord door r.griffith@geonius.eu in topic Re:punten over 3d polylijn
Posted 16 jul 2010 11:55 #1436
update:
ik heb het al gevonden in het settingsmenu dat pointname van manual op automatic gezet kan worden. Nu lukt het
bedankt voor de nuttige info!
ik heb het al gevonden in het settingsmenu dat pointname van manual op automatic gezet kan worden. Nu lukt het
bedankt voor de nuttige info!
- Dick de Jongh
- Premium lid
je was me net voor
heb zelf vaak de zettings staan zoals in de bijlage
Dick
heb zelf vaak de zettings staan zoals in de bijlage
Dick
Last Edit:16 jul 2010 12:33
door Dick de Jongh
Laatst bewerkt 16 jul 2010 12:33 door Dick de Jongh.
Moderators: Pascal Wesolek