Extra frequency in c3d 2010.
- Bob Visser
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Is er in c3d 2011 iets veranderd aan het toevoegen van frequency? In c3d 2010 kon ik in mijn corridor extra frequency toevoegen binnen een region zodat er een 'extra' dwarsprofiel berekend werd. Zo kun je met zo min mogelijk regions bijvoorbeeld uitbuigingen maken t.p.v. links- en rechtsafstroken. In c3d 2011 echter staan deze extra frequencypunten nog keurig in de corridor properties vermeld maar een extra dwarsprofiel wordt ineens niet meer gemaakt. Doe ik iets fout? Het gaat om een model dat al in 2009 is gestart. Als ik nu een frequency verwijder en hem er weer opnieuw inzet verandert er niets aan de corridor.
Last Edit:17 sep 2010 08:57
door Bob Visser
Laatst bewerkt 17 sep 2010 08:57 door Bob Visser.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jarno de Jong
- Bezoeker
Beantwoord door Jarno de Jong in topic Re:Extra frequency in c3d 2010.
Posted 17 sep 2010 10:40 #1539
Zijn er vba of .NET assemblies gebruikt BoB
door Jarno de Jong
- Richard de Nier
- Senior lid
Beantwoord door Richard de Nier in topic Re:Extra frequency in c3d 2011
Posted 17 sep 2010 11:04 #1540
Bob heeft een model gemaakt in C3D 2010 (overigens begonnen in c3D 2009) geopend in C3D 2011. In C3D 2010 werkte het toevoegen van extra frequency points nog en nu niet meer. Hij heeft alleen maar standaard sub-assemblies gebruikt en de Sub-assemblies in 2009 waren volgens mij al .Net. Dus daar kan het niet in zitten. Ik heb even getest met een nieuwe tekening en dan gaat het wel goed. Het zit hem dus in de tekening zelf.
door Richard de Nier
- Dick de Jongh
- Premium lid
Beantwoord door Dick de Jongh in topic Re:Extra frequency in c3d 2011
Posted 17 sep 2010 12:32 #1543
hoi heb deze melding gehad via autodesk
op een probleempje van Jarno
is geen oplossing maar misschien verklaart het wat
I talked to our Corridors guy, and he said this is the issue:
 Super elevation code has changed from 2010 to 2011
 2010
dSlope = oAlignment.SuperElevationAtStation(oOrigin.Station).GetSegmentCrossSlope(Autodesk.Civil.Land.DatabaseServices.SuperElevationCrossSegmentType.SuperLeftOutLaneCrossSlope)
 2011
dSlope = oAlignment.GetCrossSlopeAtStation(oOrigin.Station, Land.SuperelevationCrossSegmentType.LeftOutLaneCrossSlope, True)
The COM interface for this is no longer supported, so you need to do it in .NET.
op een probleempje van Jarno
is geen oplossing maar misschien verklaart het wat
I talked to our Corridors guy, and he said this is the issue:
 Super elevation code has changed from 2010 to 2011
 2010
dSlope = oAlignment.SuperElevationAtStation(oOrigin.Station).GetSegmentCrossSlope(Autodesk.Civil.Land.DatabaseServices.SuperElevationCrossSegmentType.SuperLeftOutLaneCrossSlope)
 2011
dSlope = oAlignment.GetCrossSlopeAtStation(oOrigin.Station, Land.SuperelevationCrossSegmentType.LeftOutLaneCrossSlope, True)
The COM interface for this is no longer supported, so you need to do it in .NET.
door Dick de Jongh
Moderators: Pascal Wesolek