Export naar Microstation inclusief Mapdata
- Roy Nijkamp
- Offline Onderwerp Auteur
- Junior lid
Export naar Microstation inclusief Mapdata werd gestart door Roy Nijkamp
Posted 17 sep 2010 11:53 #1541
Voor een opdrachtgever hebben wij een inventarisatie verwerkt in Autocad waarbij wij informatie over het object dmv object data aan het object hebben gekoppeld.
Feitelijk staat er een block op de tekening met een objectnummer en naam erbij. Klikt men op het block dan zie je dus in de eigenschappen de informatie over het object.
In Autocad / Civil werkt dit perfect, maar nu wil de opdrachtgever dit graag ontvangen voor gebruik en review in Microstation. Een dwg exporteren naar DGN is geen probleem, echter ben ik dan de mapdata kwijt. Bestaat er een mogelijkheid om deze mapdata te behouden en toch de tekening te kunnen bewerken onder Microstation? (ander export formaat)
Zelf ben ik niet bekend met Microstation en bij de opdrachtgever is niemand aanwezig om mij te vertellen of en hoe het eventueel mogelijk is, dus mijn hoop is op jullie gevestigd.
Wie o wie kan mij in de goede richting sturen?
Feitelijk staat er een block op de tekening met een objectnummer en naam erbij. Klikt men op het block dan zie je dus in de eigenschappen de informatie over het object.
In Autocad / Civil werkt dit perfect, maar nu wil de opdrachtgever dit graag ontvangen voor gebruik en review in Microstation. Een dwg exporteren naar DGN is geen probleem, echter ben ik dan de mapdata kwijt. Bestaat er een mogelijkheid om deze mapdata te behouden en toch de tekening te kunnen bewerken onder Microstation? (ander export formaat)
Zelf ben ik niet bekend met Microstation en bij de opdrachtgever is niemand aanwezig om mij te vertellen of en hoe het eventueel mogelijk is, dus mijn hoop is op jullie gevestigd.
Wie o wie kan mij in de goede richting sturen?
door Roy Nijkamp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dick de Jongh
- Premium lid
Beantwoord door Dick de Jongh in topic Re:Export naar Microstation inclusief Mapdata
Posted 17 sep 2010 12:28 #1542
Hoi
Microstation kan gewoon dwg open
als je een voorbeeld heb kan ik het even testen
Dick
PS welke Microstation werken ze?
Microstation kan gewoon dwg open
als je een voorbeeld heb kan ik het even testen
Dick
PS welke Microstation werken ze?
Last Edit:17 sep 2010 13:32
door Dick de Jongh
Laatst bewerkt 17 sep 2010 13:32 door Dick de Jongh.
- Roy Nijkamp
- Offline Onderwerp Auteur
- Junior lid
Beantwoord door Roy Nijkamp in topic Re:Export naar Microstation inclusief Mapdata
Posted 17 sep 2010 13:49 #1544
Hoi Dick,
als bijlage een DWG met hierin 2 blocks met mapdata eraan.
Voor zover ik weet wordt er met Microstation V8 gewerkt.
Ik ben benieuwd of je de mapdata kunt zien wanneer je de DWG opent. Overigens is het een 2011 DWG, voor zover dit uitmaakt.
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
als bijlage een DWG met hierin 2 blocks met mapdata eraan.
Voor zover ik weet wordt er met Microstation V8 gewerkt.
Ik ben benieuwd of je de mapdata kunt zien wanneer je de DWG opent. Overigens is het een 2011 DWG, voor zover dit uitmaakt.
Login of registreer om deze te zien.
door Roy Nijkamp
- Dick de Jongh
- Premium lid
Beantwoord door Dick de Jongh in topic Re:Export naar Microstation inclusief Mapdata
Posted 17 sep 2010 14:52 #1545
Hoi,
de dwg leest hij niet in V8i selectserie 1
als ik via export naar dgn ga is er alleen een cell zonder Objectdata
je moet echt via Map 3d export (_mapexport) een dgn maken
ik zal een bloge maken
Dick
de dwg leest hij niet in V8i selectserie 1
als ik via export naar dgn ga is er alleen een cell zonder Objectdata
je moet echt via Map 3d export (_mapexport) een dgn maken
ik zal een bloge maken
Dick
Last Edit:17 sep 2010 15:32
door Dick de Jongh
Laatst bewerkt 17 sep 2010 15:32 door Dick de Jongh.
- Jeroen Tishauser
- Junior lid
Beantwoord door Jeroen Tishauser in topic Re:Export naar Microstation inclusief Mapdata
Posted 17 sep 2010 15:25 #1546
Zoals dick zegt, je kan het beste mapexport gebruiken. 2 stappen. Je kan of in DGN formaat of in Shape exporteren waarbij je in de 2e tab (Data) kiest voor 'select attributes' en dan voor 'Object Data'. daar staat dan jouw data. deze wordt bij DGN in de dgn zelf opgenomen, bij Shape formaat in een losse database.
Binnen microstation kun je met beide formaten vooruit, voor het dgn formaat heb ik het plaatje bijgevoegd hoe je de zaak in ieder geval kan bekijken.
Binnen microstation kun je met beide formaten vooruit, voor het dgn formaat heb ik het plaatje bijgevoegd hoe je de zaak in ieder geval kan bekijken.
Login of registreer om deze te zien.
door Jeroen Tishauser
- Dick de Jongh
- Premium lid
Posted 17 sep 2010 15:33 #1547
hoi Jeroen,
kan de select 2 series wel de dwg lezen ?
deze moet echt true dwg zijn
Dick
kan de select 2 series wel de dwg lezen ?
deze moet echt true dwg zijn
Dick
door Dick de Jongh
Moderators: Pascal Wesolek