Vraagje omtrent codering
- Stefanie
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Beste,
Ik heb assemblie aangemaakt en heb aan een bepaald deel een shape gehangen. In mijn assemblie wordt alles getekend zoals ik het wil, maar in mijn section view toont hij hetzelfde materiaal in een ander hatch patroon. Wat zie ik over het hoofd? Kan er mij iemand helpen?
Ik heb assemblie aangemaakt en heb aan een bepaald deel een shape gehangen. In mijn assemblie wordt alles getekend zoals ik het wil, maar in mijn section view toont hij hetzelfde materiaal in een ander hatch patroon. Wat zie ik over het hoofd? Kan er mij iemand helpen?
door Stefanie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anton Huizinga
- Premium lid
Het "probleem" is dat je alleen een style hebt gegeven aan je shape voor plan view. Ga naar Toolspace, tabblad Settings, kies dan bovenin General, dan Multipurpose Styles, vervolgens Shape Styles en kies daar een shape welke je wilt weergeven in je Section. Rechter muisknop Edit en je krijgt een dialoogvenster voor de settings.
Kies tabblad Display en je kunt bovenin uit een selectieveld kiezen welke View Direction je wilt wijzigen. Selecteer niet Plan maar Section. Wijzig daaronder vervolgens je arceringtype en kleur en sla de instelling op.
Dat moet 'm zijn.
Kies tabblad Display en je kunt bovenin uit een selectieveld kiezen welke View Direction je wilt wijzigen. Selecteer niet Plan maar Section. Wijzig daaronder vervolgens je arceringtype en kleur en sla de instelling op.
Dat moet 'm zijn.
door Anton Huizinga
- Stefanie
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Dank je voor de uitleg, maar dat stond al allemaal zo ingesteld en toch wilt hij het patroon niet weergeven. Hij kleurt het dwarsprofiel gewoon grijs in.
Ik weet niet wat er fout loopt.
Ik weet niet wat er fout loopt.
door Stefanie
- Anton Huizinga
- Premium lid
Een andere mogelijkheid is dat je in je Section hebt aangegeven een andere Code Set Style te gebruiken voor je Corridor.
Kun je anders de tekening (of een eenvoudige versie met je section en je corridor) uploaden?
Kun je anders de tekening (of een eenvoudige versie met je section en je corridor) uploaden?
door Anton Huizinga
- Stefanie
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Dat was inderdaad de oplossing. Is logisch als je het kunt vinden. Alvast bedankt.
Misschien weet je dan ook het antwoord op een ander dingetje waar ik op stoot. Ik ben de opmaak van een lengteprofiel aan het veranderen en daarom heb ik in de bandsetstyle de kleur aangepast van de gegevens die bij vertikaal verloop staan. Ik heb het eigenlijk bij alle regels in het lengteprofiel gedaan en daar doet hij alles goed behalve in de regel vertikaal verloop. Daar krijg ik om en om de metrering en de lengte in de juiste kleur. Ik krijg dus niet de volledige regel in de juiste kleur maar ik krijg de data in die lijn om en om in de goede kleur.
En dan nog een vraagje bij mijn horizontal geometry kan ik niet aanpassen in profile 1 waaraan hij zijn gegevens moet referen.
Alvast bedankt voor de hulp
Misschien weet je dan ook het antwoord op een ander dingetje waar ik op stoot. Ik ben de opmaak van een lengteprofiel aan het veranderen en daarom heb ik in de bandsetstyle de kleur aangepast van de gegevens die bij vertikaal verloop staan. Ik heb het eigenlijk bij alle regels in het lengteprofiel gedaan en daar doet hij alles goed behalve in de regel vertikaal verloop. Daar krijg ik om en om de metrering en de lengte in de juiste kleur. Ik krijg dus niet de volledige regel in de juiste kleur maar ik krijg de data in die lijn om en om in de goede kleur.
En dan nog een vraagje bij mijn horizontal geometry kan ik niet aanpassen in profile 1 waaraan hij zijn gegevens moet referen.
Alvast bedankt voor de hulp
Last Edit:30 sep 2010 13:35
door Stefanie
Laatst bewerkt 30 sep 2010 13:35 door Stefanie.
- Marco de Voogd
- Premium lid
wat betreft 1e vraag: misschien verschil van kleur tussen major en minor stations???
wb. 2e vraag: horizontale geometrie zijn gegevens van je ALIGNMENT, niet van je PROFILE. Daarom heeft het ook geen zin al zou je het kunnen wijzigen.
wb. 2e vraag: horizontale geometrie zijn gegevens van je ALIGNMENT, niet van je PROFILE. Daarom heeft het ook geen zin al zou je het kunnen wijzigen.
door Marco de Voogd
Moderators: Pascal Wesolek