Profielhoogte bepaln adhv de hgte kruisend profiel

• Jan-Roelf Heerssema
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Profielhoogte bepaln adhv de hgte kruisend profiel werd gestart door Jan-Roelf Heerssema

Posted 22 nov 2010 11:02 #1694
Goedemorgen,

Ben een nieuwe gebruiker en heb een vraagje -wellicht een domme vraag, hoewel sommige mensen stellen dat domme vragen niet bestaat-:

Stel je hebt twee kruisende alignments, met gekoppelde profielen. Van één alignment (1) is de gewenste hoogte al in een profiel vastgelegd. De gewenste elevation van het Alignment (2) wat daarmee kruist hangt oa af van de hoogte van alignment (1) op het punt van de kruising.

Is het nu mogelijk om met simpele commando's in het profiel van alignment (2) de hoogte op het punt van de kruising te laten refereren naar de hoogte van het profiel van alignment (1) op het punt van de kruising?

Leek mij wel een handige optie, maar het lijkt niet mogelijk te zijn (wel door 'handmatig' de hoogte op die plaats te bepalen, maar een koppeling/referentie maken oid lijkt niet mogelijk).

Of zou ik zoiets helemaal niet moeten willen omdat civil bij het maken van een intersection de hoogtes al op elkaar laat aansluiten?
Last Edit:22 nov 2010 11:03 door Jan-Roelf Heerssema
Laatst bewerkt 22 nov 2010 11:03 door Jan-Roelf Heerssema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• jurjen van den Berge
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door jurjen van den Berge in topic Re:Profielhoogte bepaln adhv de hgte kruisend profiel

Posted 22 nov 2010 12:30 #1695
Jan-Roelf,

Je kunt in ieder geval het corridor-surface van alignement1 laten weergeven in het profile-view van alignment 2. Je kunt nu het profile van alignment 2 wijzigen en aan laten sluiten. Ik weet niet of het ook volledig dynamisch te koppelen is.

Succes, Jurjen
door jurjen van den Berge

• Jordy Brouwers
  • Platinum lid
  • Platinum lid

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Profielhoogte bepaln adhv de hgte kruisend profiel

Posted 22 nov 2010 23:05 #1703
Dit kun je (volgens mij) bereiken door gebruik te maken van de intersection wizard. Je kunt in ieder geval PVIs locken, dus als je ze eenmaal insteld, op deze manier vastleggen.
door Jordy Brouwers

• Jan-Roelf Heerssema
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jan-Roelf Heerssema in topic Re:Profielhoogte bepaln adhv de hgte kruisend profiel

Posted 23 nov 2010 08:49 #1708
Dank voor de reacties! Ik zal het eens uitproberen.
door Jan-Roelf Heerssema

Moderators: Pascal Wesolek